Közélet

Kevesebben panaszkodnak a MÁV-ra

2016-ban az azt megelőző évhez képest 10 százalékkal kevesebb, mintegy 32 ezer panasz érkezett a MÁV-START ügyfélszolgálatához – olvasható a cég frissen kiadott közleményében. Tavaly több mint 3 millióval – 145 millióra – nőtt a vasúti közlekedést választók száma.

Az átalány-kártérítéssel kapcsolatos igények 38, a csatlakozásmulasztással kapcsolatos visszajelzések 28, az utastájékoztatási hiányosságokról szóló jelzések 19 százalékkal csökkentek. Mindez a MÁV szerint annak köszönhető, hogy az elmúlt időszakban jelentős pálya- és útfelújítási munkák történtek, új járműveket szereztek be, pontosabb a menetrend és vasutasok hozzáállása is utasbarát lett.

Számtalan köszönőlevél érkezett a MÁV-hoz az utasoktól a megkerült értékeik miatt, 2015-höz kétszer annyi, 750 elveszett tárgyat kapott vissza a gazdája. A panaszok kivizsgálása, elbírálása és a válaszadás átlagosan 14 napot vett igénybe. Az elektronikus csatornák esetében az átlagos válaszadási idő még kevesebb, mindösszesen 11 nap volt.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik