Az alapítványt szegedi székhellyel létrehozó kamara a csongrádi megyeszékhely 50 meghatározó gazdasági vállalkozását hívta meg és tájékoztatta az alapítvány céljairól, kérve támogatásukat.
Frank József, az alapítványhoz a közelmúltban csatlakozott Csongrád Megyei Közgyűlés elnöke az autópálya hiányának gazdasági hátrányairól szólva elmondta: Csongrád megye évente 12 milliárd forint értékű exporttól esik el emiatt.
A szakemberek számításai szerint 6,5 milliárd forint az évi tőkekiesés és 1,5 milliárd forint a cégek nyereségkiesése amiatt, hogy nem épült meg az M5-ös autópályának a Kiskunfélegyházától az országhatárig tartó szakasza – fejtette ki.
Horváth István, az alapítvány elnöke hangsúlyozta: el akarják érni azt is, hogy az M5-ös autópálya eddig megépült szakasza mielőbb kerüljön be az országos egységes matricarendszerbe.
Továbbá szorgalmazzák, hogy az autópálya – a kormányprogramban foglaltaknak megfelelően – 2006 december 31-ig valóban érje el Szegedet és Röszkénél az országhatárt – közölte.
Az alapítvány céljai között szerepel az is, hogy az M43-as elkerülő autóút – ugyancsak a kormányprogramnak megfelelően – 2007 végéig épüljön meg és teremtsen összeköttetést az M5-ös autópálya és a nagylaki határátkelő között – ismertette az elnök.
Az alapítványhoz korábban csatlakozott a szentesi és a makói önkormányzat, a két város meghatározó gazdasági szervezeteivel együtt.