A Magyar Autós Szakmai Szövetség alelnöke az InfoRádiónak azt mondta, ez nagyobb veszélyt jelent, mint egy hibás, pontatlan javítás. Kovács Ferenc arra figyelmeztetett, a téli időszakban nő annak az esélye, hogy silányul kijavított karambolos autók kerülnek a használt autók piacára.
Legutóbb 2014-ben vizsgáltuk a töréskárok utáni használtautó-értékesítéseket, és kiderült: a járművek 40 százalékában nem működtek vagy nem is voltak benne bizonyos biztonsági berendezések, elsősorban olyanok, amelyeket a szoftveres hátterek működtetnek.
Az alelnök szerint a karosszéria, a motor vagy a futómű tekintetében ritkább, hogy kimarad valami, mert látható nyomot hagy, nélküle nem működne megfelelően a jármű.
Természetesen lehetnek szabálytalan és hibás javítások, pontatlan munkák, de az igazi veszélyt a biztonsági rendszerek jelentik. Például kihagyják a karambol után a légzsákot, így az összes, kapcsolódó elektronikai elemet is ki lehet hagyni, mert úgysem lehet könnyen ellenőrizni egy adásvétel során
– tette hozzá a szakember.
Korábban a szakemberek a külföldről tömegesen behozott használt autók kapcsán hívták fel a figyelmet arra a veszélyre, hogy gyakran olyan autók is bekerülnek az országba, amelyek a nyugati országokban már halálra vannak ítélve.