Tech

Az új típusú cigaretta mindent megváltoztathat

Az e-cigaretta megítélése eléggé ellentmondásos, főleg azóta, hogy a vizsgálatok újabb káros összetevőket mutattak ki a belélegzett vízpárában. Az e-cigi amellett, hogy hajlamos az ember zsebében és táskájában felrobbanni, a dohánygyárak szemét is csípi, talán a Philips Morris is ezért döntött úgy, hogy megreformálja ezt az egész dohányzás dolgot.

A cég IQOS elnevezésű szerkezete még véletlenül sem elektromos cigaretta néven fut, már azért sem, mert nem is az. De nem is cigaretta.

Az e-cigihez képest az a nagy különbség, hogy valódi dohányt használ a cigarettázás élményének előidézéséhez és nem patronokban tárolt, aromásított folyadékot. A másik jelentős különbség, hogy a cigaretta égésekor keletkező 800 Celsius fokos hőmérséklethez képest az IQOS mindössze 350 fokra hevíti fel a dohányt, így nem keletkezik füst és kátrány.

Cigarettázás és füst máshogy

Ennek ellenére a művelet, maga a dohányzás úgy néz kik, mint szokott, csak a cigaretta egy hengeres tokba kerül, a szűrő pedig kikandikál a végén. Állítólag az élmény is inkább a dohányzáshoz hasonlít: itt is pára keletkezik, bár érzetre sokkal inkább a füstre hasonlít, a legnagyobb előny pedig az, hogy a párának valóban dohány íze van.

A Philip Morris egyébként nem is cigaretta, hanem „HeatSticks”, azaz nagyjából forró rudak néven emlegeti az IQOS –t, ezzel is jelezve, hogy másról, de nem is az e-cigarettáról van szó. Egy rúd kb. 12 szippantásnyit bír.

A cigi próbája a szívás

A találmány egyébként már két éves, eddig több piacon is (Olaszországban, Japánban) tesztelték, de a nagy megmérettetés csak most következik, mert a vállalat az amerikai FDA, azaz a Food and Drug Association (Amerikai Élelmiszer-, és Gyógyszer Ellenőrző Hatóság) elé vitte a terméket engedélyeztetésre.

iqos_philips_morris

Ha ez megtörténik, akkor a világ legjelentősebb piaca juthat hozzá az új, alternatív cigarettához, melynek párája a hagyományos cigi füstjében található káros anyagok mindössze 10 százalékát tartalmazza. Ennek megfelelően a mostani forgalmazó országokban sokkal kevesebb figyelmeztető szöveg és kommunikáció mellett árusítható, ami egyértelmű versenyelőnyt jelenthet a piac többi szereplője előtt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik