Titkosítaná a kormány a vasúti járművek műszaki adatait – írja a 444, amely egy 52 oldalas salátatörvényben bukkant erre, amelyet Seszták Miklós terjesztett a parlament elé. Ennek értelmében sokkal nehezebb lesz adatokat szerezni a HÉV, a metrók, a MÁV, a GYSEV és a kisvasutak helyzetéről, nem biztos, hogy megtudhatjuk például, mennyibe kerülnek a felújítási és karbantartási munkálatok.
A javaslat bűncselekmények megelőzésével és a terrorizmus elleni küzdelemmel indokolja a műszaki adatok titkosításának lehetőségét, a MÁV vagy a BKV pedig széles mérlegelési jogot kap, hogy eldöntse, milyen adatokat hajlandó kiadni.
A portál emlékeztet, hogy a következő években komoly vasúti fejlesztések várhatók, és folyamatosan napirenden van a 3-as metró felújítása is. Az sem elképzelhetetlen, hogy a törvény annak ágyaz meg, hogy a Mészáros Lőrinc érdekeltségében lévő, vasútfelújításokban utazó R-Kord Kft. közbeszerzési győzelmei kevésbé legyenek szem előtt.
A salátatörvény arra is felhatalmazná a kormányt, hogy rendeletben állapíthassa meg a „közlekedési infrastruktúra-beruházás megvalósításához szükséges, legfeljebb 200 méter szélességű területsávot vagy nyomvonalat”. Ezzel megkönnyítenék, hogy a helyiek tiltakozását lesöpörjék egy út vagy vasút építésekor.
Ez a folyamatban lévő hatósági eljárásokra is vonatkozik, így a felcsúti kisvasút meghosszabbítására is, amely ellen etyeki lakosok tiltakoznak, mert nem akarják, hogy házuk közvetlen közelében járjanak a vonatok. Ha viszont rendelettel jelöli ki a kormány a nyomvonalat, az ellen gyakorlatilag lehetetlen jogorvoslattal élni.