Mobil

Úgy tűnik, nem szabad túl merész mobilt álmodni

Az LG G5-től elég sokat várt a gyártó, hiszen ez volt az első moduláris telefon a piacon. Igaz, hogy az ötletet először a Google dobta fel koncepció szintjén, de az LG volt olyan bátor, és megpróbálta mindezt a gyakorlatban is megoldani. Mi is kipróbáltuk még nyáron, és bár alapvetően tetszett az ötlet, azért már akkor jeleztük, hogy nem feltétlenül jön majd be mindenkinek.

Mostanra viszont bizonyossággá vált, hogy moduláris felépítés ide, műanyagnak látszó, de különleges alumínium ötvözetből készült hátlap oda, az LG G5 sajnos túlságosan merész húzásnak bizonyult a hagyományosabb megoldásokat kedvelő vásárlók számára. Mindez természetesen számokban is kifejezi a cég, ami azt jelenti, hogy bár
13,5 millió LG telefon talált gazdára egyetlen negyedév alatt, a koreai cég mobilos részlege mégis 384 millió dolláros veszteséget kénytelen elkönyvelni, javarészt a G5 iránti lagymatag kereslet miatt. 
Márpedig most, hogy a Samsung kénytelen volt visszarendelni a veszélyesnek bizonyult Note 7 szériát, igencsak nyitott a piac, és semmi sincs lefutva a prémium kategóriában. De még ebben sincs szerencséje a LG-nek, mert a mostanában feltűnt, és a mezőnyt oldalról megkerülő Google-féle Pixel a G5 után kiadott LG V20 csúcsmobiljához hasonló tudású, viszont árban kedvezőbbre faragták. Sokak szerint a Nexusok után bizony a Pixelek megjelenésével a Google hardveres szinten is sokkal komolyabban versenybe száll, és a Samsung helyére is befurakodva az egyik legfontosabb iPhone 7 riválissá növi ki magát.

Azért aggodalomra semmi ok

A koreai gyártó ettől függetlenül nem roppant meg érezhetően, mert az egyéb üzletágai (például a szórakoztatóelektronikai részleg a tévékkel és egyebekkel, valamint a háztartási divízió a hűtőkkel és további eszközökkel) elég jól futnak, és a mobilos divízió buktájával együtt is pluszban zárják az időszakot. Végülis a vásárlók 11,8 milliárd dollárnyi LG emblémás terméket vettek az évben szerte a világban, ami jelenleg 252,7 millió dolláros profitot jelent a cég számára. Főleg a tévék és a klímák azok, melyek nagyot mennek, így előbbi például éppen új rekordot állított fel a maga 340,4 millió dolláros nyereségével, amiből simán be lehetett tömni a mobilos részleg által ütött léket. Közben pedig várjuk a G6-ot tűkön ülve, és kifejezetten kíváncsiak vagyunk, hogy a gyártó visszatér-e a hagyományosabb kialakításhoz, vagy még merészebben próbálkozik a legós dizájnnal.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik