Média

10 és 21 százalékos áremelés a DIGI-nél a TV2 és az RTL Klub új díja miatt

A DIGI műholdas antennája MTI Fotó: Balaton József
A DIGI műholdas antennája MTI Fotó: Balaton József
A jelek szerint megállapodott az egyik legnagyobb kábeles és műholdas szolgáltató, a DIGI az RTL Klub és a TV2 új műsordíjáról. Ez azzal jár, hogy a DIGI, mely évek óta nem emelte árait, most ezt mégis megteszi.

Létrejött a megállapodás a DIGI és az RTL Klub, illetve a TV2 között, ennek következményeként pedig már novembertől 300 forinttal növeli árait a kábel- és műholdas szolgáltató – derül ki a társaság honlapján reklamáló előfizetőknek adott hivatalos válaszok alapján, valamint a dtvnews.hu is hasonló értesülésről számolt be.

Ez azt jelenti, hogy a nehezebb anyagi helyzetben lévőeket célzó DIGI Mini csomag előfizetőinek 1.700 forintot kell majd fizetnie. Ez több mint 21 százalékos áremelés. A DIGI csomag eddigi 3.000 Ft-os havidíja pedig 10 százalékkal ugrik meg: a jövőben 3.300 Ft-ot kell majd fizetni a televíziós csomagért.

Mivel az ügyben DIGI-előfizetőként nem kaptunk előzetesen információt áremelésről, a szerződéses feltételek várható megváltozásáról, korábban pedig többször is hiába kértünk információt a romániai gyökerekkel rendelkező cégtől újságíróként – nem kívántak nyilatkozni a műsordíjak ügyében -, ezért most ismét megkerestük a DIGI sajtókapcsolatokért is felelős munkatársát. Kállai Annamáriától többek között azt kérdeztük, hogy helytállóak-e az áremelésre és annak novemberi életbelépésére vonatkozó információk, illetve ha igen, akkor erről miért nem tájékoztatták előzetesen előfizetőiket. Kérdeztük azt is, hogy a műsordíj kapcsán született megállapodással függ-e össze, hogy nemrégiben az Andy Vajna TV2-csoportjához tartozó Mozi+ filmcsatorna is megjelent a szolgáltató kínálatában.

Az ügyfelek nem tudnak a változásról, a DIGI szerint viszont ők szabályosan tájékoztatást adtak

A DIGI a fenti cikkünk megjelenését követő napon, október 4-én végül feltett a honlapjára egy közleményt, amiből kiderül, hogy novembertől tényleg árat emel. Ebből a közleményből szerezhetnek tudomást az ügyfelek arról is, hogy már október elsején is megváltoztak a cég Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF).

Kállai Annamáriától is választ kaptunk végül: a nekünk megküldött válaszban a sajtókapcsolati munkatárs azt állítja, hogy a DIGI Kft. a 2003 évi C törvény 132 § (4) bekezdésesében meghatározottak szerint eleget tett ügyfelei és a közvélemény tájékoztatási és értesítési kötelezettségének. Levelében leszögezi, hogy a meglévő ügyfeleik a számlalevél mellékletében is kapnak részletes tájékoztatást az őket érintő változásokról és az ehhez kapcsolódó jogosultságaikról. A változásokat is tartalmazó ÁSZF pedig szeptember 30-tól elérhető volt a weboldalukon.

Több ügyféltől érkező visszajelzésünk és személyes tapasztalataink azonban némi ellentmondást mutatnak Kállai szavaihoz képest. E sorok szerzője például – aki szintén rendelkezik DIGI előfizetéssel – csak október 5-én kapott értesítést az áremelésről és a megváltozott ÁSZF-ekről egy e-mailben megküldött e-számla mellékleteként, pedig egyébként érvényes regisztrációja van a DIGI hírlevelére. Az október elsejétől érvényes ÁSZF egyébként itt, a novemberi elsejétől érvényes ÁSZF pedig itt található meg.

További érdekesség, hogy a társaság honlapján még most is 3000 Ft-ért hirdetik a műholdas tévészolgáltatást, ahogyan az az alábbi képernyőmentésen is látszik.

Még most is 3000 Ft-ért hirdetik a szolgáltatást
Még most is 3000 Ft-ért hirdetik a műholdas tévészolgáltatást

A hűségidősök egy darabig még megússzák a rezsinövekedést

Van viszont egy jó hír is: aki hűségidős (határozott idejű) szerződéssel rendelkezik, annak egyelőre nem kell többet fizetnie, mivel a cég nem tudja áthárítani a műsordíj összegét.

“A határozott idejű szerződéssel rendelkező ügyfeleinket a díjemelés a határozott idő végéig nem érinti”

– írja a műsorterjesztő cég a közleményében.

Az új műsordíjat szinte minden szolgáltató áthárítja

A mostani fejlemény egyébként azért is érdekes, mert a DIGI évek óta nem emelte árait az erős tévépiaci verseny miatt, még akkor sem, amikor a cég adó- és egyéb terhei megnőttek. Ilyen esetben is legfeljebb csak annyit tettek, hogy olcsóbb csatornákkal váltották fel a kínálatukban korábban meglévő, drágábban elérhető csatornákat, mivel kínosan ügyeltek rá, hogy valahogy elkerüljék a tévénézők rezsijének növekedését. A DIGI azonban most nem az egyetlen műsorterjesztő cég, amely árat emel, így még mindig olcsók tudnak maradni a többi piactársukhoz képest.

Korábban az Invitel, a UPC Magyarország és a UPC Direct is áremelést jelentett be a TV2 és az RTL Klub által idén nyáron bevezetett műsordíj miatt. Az Invitel 362 Ft-tal, a UPC Magyarország 370 Ft-tal,  a UPC Direct 380 Ft-tal emeli meg az árait. A nagy kábelszolgáltatók közül arról egyelőre nincs információ, hogy a Magyar Telekom mikor köt megállapodást az RTL és a TV2 műsordíja ügyében, a cégnél ugyanis kitérő válasszal hárították el a hivatalos megkereséseinket. Várható azonban, hogy előbb-utóbb a magentások havidíja is nőni fog.

Az idén tavasszal megjelent kormányrendelet által lehetővé tett műsordíjból fakadóan a két tévétársaság egyébként korábbi becsléseink szerint legalább 5-5 milliárd forint extra bevételre számíthat majd évente, de az összeg ennél akár magasabb is lehet, attól függően, hogy milyen megállapodásokat kötnek a műsorterjesztőkkel.

Néhány napja egyébként Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese jogi eljárást is kilátásba helyezett azokkal a műsorterjesztő cégekkel szemben, amelyek nem kötnek megállapodást a tévétársasággal az új műsordíj kapcsán, és engedély nélkül továbbítják az RTL Klub adását a nézőknek.

(Kiemelt kép: a DIGI műholdas antennája.  MTI fotó – archív: Balaton József)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik