Egyébként a cég egyidejűleg arról is szerződést írt alá az RTL Magyarországgal, hogy egy, az RTL-hez köthető új csatornával is bővíti kínálatát.
Az RTL Magyarország és a TV2 Média Csoport az idén júliustól hatályos ÁSZF-jeik alapján eredetileg együttesen a fent említett összeg dupláját követelték volna a nézőkön. A műsorterjesztő cégek azonban, ha gyorsan egyezséget kötöttek a műsorszolgáltatókkal, akkor így akár a felére is le tudták alkudni az összeget – ezt úgynevezett early bird kedvezménynek hívják -, így jött ki végül a UPC Direct esetében a 380 Ft/hó összegű áremelés. Néhány forint híján ezzel azonos mértékben drágít az Invitel és a UPC Magyarország is. (Azt, hogy a többi szolgáltató, például a Magyar Telekom előfizetőinek mennyivel kell többet fizetnie, egyelőre nem tudni.)
A műsordíj vagy programdíj évente több milliárd forint extra bevételhez juttatja a két tévétársaságot, amelyek egy idén tavasszal hatályba lépett kormányrendelet alapján kérhetnek műsordíjat. A műsordíj érdekessége, hogy azt az állami műsorszóró vállalat, az Antenna Hungária előfizetőinek nem kell megfizetnie, vagyis a MinDig TV nevű földfelszíni (tető-, illetve szobaantennás) digitális tévészolgáltatás nézői változatlan feltételekkel foghatják a két kereskedelmi televíziót.
A műsordíjat a kábelszolgáltató-cégeket tömörítő Magyar Kábelkommunikációs Szövetség először az NMHH-nál, majd a Médiatanácsnál kifogásolta meg. Jelenleg még nem tudni, hogyan dönt a grémium az ügyben, de a Szövetségnél nem tartanak kizártnak akár bírósági pert sem az ügyben. Küzdelmeikről itt és itt olvashat bővebben.
(Kiemelt kép: az RTL Magyarország vezérlője. MTI Fotó – archív: Máthé Zoltán)