Média

Vegyes hírek érkeztek az amerikai reklámpiacról

online reklámpiac
online reklámpiac
Rekordot produkál az amerikai reklámpiac idei évi teljesítménye. A jövő év azonban csúfosnak ígérkezik a tévé, a nyomtatott média és a rádió szempontjából. Az online viszont előretör.

Várhatóan rekordot produkál az amerikai reklámpiac idei évi teljesítménye – írja a warc.com saját kutatási adatai alapján.

A reklámszakmai portál cikke szerint az amerikai reklámpiac idén várhatóan 5,8 százalékos növekedést produkál majd, a piac teljes volumene pedig rekord magasságokba emelkedik majd: 178 milliárd dollár reklámbevételre lehet számítani.

A Warc által készített, most publikált US Ad Forecast nevű előrejelzés szerint valamennyi médiacsatorna jó eredményekre számíthat 2016-ban. Az 5,8 százalékos növekedés egyébként 0,9 százalékkal magasabb, mint amire a Warc legutóbbi decemberi előrejelzésében számítottak. Ez főleg a televíziós és internetes, illetve mobil hirdetési bevételek vártnál is jobb alakulásának köszönhető.

A tévés piac volumene tavaly még 3,5 százalékot esett, az idei évben azonban 6,6 százalékkal 68 milliárd dollárra nő, köszönhetően a riói olimpiai eseményeknek, valamint az amerikai elnökválasztási kampánynak, és persze a foci-Eb-nek.  A tévé ennek köszönhetően a legnagyobb bevételű hirdetési csatorna lesz az idei évben amerikai és világszinten is. A tévés piac nyomában azonban ott lohol az internet is, a maga 13,7 százalékos növekedésével.

Jövőre a tévét Amerikában is megelőzi az internet

A következő évben, a nagy események elmúltával viszont az előrejelzések szerint ismét csökkenés vár a tévére, ami 4,5 százalék körül lesz, és ez 3 milliárd dollár tőkekivonást jelent a területről. 2017-ben az online területen viszont folytatódni fog a növekedés: 12,5 százalékos bővülésre számítanak az elemzők. Ezzel Amerikában először haladja majd az online reklámtorta mérete a tévéét.  A jövő évi online reklámköltés várhatóan 76 milliárd dollár lesz. (Európában és Magyarországon már most megelőzte az internet a tévét.)

A mozireklám eközben 5,1, a kültéri (outdoor, vagy más néven out-of-home) reklámpiac pedig 3,3 százalékkal fog bővülni 2017-ben. A napilapok viszont 12,7 százalékos zuhanásra készülhetnek, a magazinpiac pedig 12,4 százalékkal jut majd kevesebb hirdetési bevételhez, mint idén. A rádió 2,8 százalékos mínuszra számíthat.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik