Belföld

Új hangszerelés

Gyorsabb, jobban fölszerelt és takarékosabb: ez a Honda pazar műszaki tartalmú Accordja, amely a gyár szerint vezető helyet érdemel a prémium sportlimuzinok között. És bár a marketingesek minden gyárban hivatalból optimisták, az új modellt látva úgy gondoljuk, hogy az Accord valóban esélyes.


Új hangszerelés 1

Az Accord, elődjéhez hasonlóan, továbbra is két iváltozatban csábítja a vevőket, ám a cég szakított a “négyajtós szedán és ötajtós ferdehátú” koncepciójával. Az új sorozatban a sportos szedán mellett a kiemelkedően tágas és hiperpraktikus kombi jelenti a változatosságot.

A kocsik mozgatásáról kétliteres, 155 lóerős és 2,4 literes, 190 lóerős motorok gondoskodnak, ötfokozatú, szekvenciális kapcsolási lehetőséggel is ellátott automatikus, illetve öt- vagy hatfokozatú manuális váltóművek kapcsolódhatnak hozzájuk. Mindkét motor esetében az i-VTEC technológiára épít a Honda: ennek révén anélkül növelhető a motor teljesítménye, hogy nőne a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. Az Accordban mutatkozik be a Honda első saját fejlesztésű dízelmotorja is, amely 2,2 liter lökettérfogatból meggyőző, 140 lóerős teljesítményt hoz ki. E változat átlagfogyasztása 5,4 liter, és már most teljesíti a 2005-ben életbe lépő Euro IV-es emissziós norma előírásait.

A nagyszerű és dinamikus teljesítmény nem megy a használati érték rovására, így a Honda új modellje vitathatatlanul az egyik legpraktikusabb kombi a piacon. A szedánhoz képest a Tourer tengelytávja 50 mm-rel nagyobb, a karosszériája pedig 85 mm-rel hosszabb. Mindez a kompakt hátsó futóművel kombinálva azt eredményezi, hogy az Accord Tourer csomagtartója a legnagyobb a kategóriában: alaphelyzetben 576, a hátsó ülések lehajtása után pedig 921 literes. Az alacsony padlószint következtében a rozsdamentes acélbetéttel védett rakodóperem csupán 570 mm-re van a talajtól, és egy síkban van a csomagtartó padlójával.



Új hangszerelés 2

A Tourernek nem ez az egyetlen ütőkártyája: a raktér hatalmas ajtaja gombnyomásra nyílik-csukódik – e téren a Honda világelső. Nagyon ötletes és felhasználóbarát a hátsó ülések kialakítása is, hiszen a támla egyetlen mozdulattal előredönthető, sőt ilyenkor a fejtámlák is automatikusan előrebicsaklanak, hogy ne legyenek útban. Praktikus megoldás az is, hogy a hátsó ajtón érzékelőket helyeznek el, amelyek megállítják a nagy ötödik ajtó mozgatását, ha az nekiütközne valaminek, záráskor pedig az ajtó hangtalanul csukódik, így csapódásával nem ébreszti fel az autó hátsó ülésén alvó gyerekeket – elvégre az Accord családi kombi.

A négyajtós Honda Accord a sportos teljesítményre helyezi a hangsúlyt. A hangsúlyozottan ék alakú karosszéria és az emelkedő övvonal minden kétséget eloszlat: az új szedán a Saab 93 és az Alfa 156, azaz a nemes sportlimuzinok ellenfele lesz.

Amilyen kemény diónak ígérkezik a modell a riválisok számára, annyira biztonságos az utasoknak és a gyalogosoknak. A japán cég az utóbbi években hagyományosan jó eredményeket ér el az Euro NCAP törésteszteken, és rendre a legjobb a gyalogosbaleseteket szimuláló próbákon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik