Média

Nagyon csúnyán eltaktikázta magát a BBC

ABBC Three új arculata
ABBC Three új arculata
Fiatal közönsége 20 százalékát, teljes nézőközönsége 8 százalékát elvesztette egy rossz stratégiai döntéssel a brit közmédia. Bár a konkurencia profitált a húzásból, a BBC-nél mindezt sikerként próbálják láttatni.

Csaknem 20 százalékkal csökkent a BBC tévécsatornáinak nézettsége a fiatalok körében azóta, hogy a fiataloknak szóló BBC Three (BBC 3) hagyományos televíziós sugárzását leállították – írja a The Guardian.

A lap ezt a Thinkbox nevű tévépiaci elemzőcég márciustól májusig terjedő időszakra vonatkozó nézettségelemzése alapján írta. (A Thinkbox tulajdonosai brit kereskedelmi csatornák, köztük az ITV, a Sky, a Channel 4 és az UKTV.)

Ezt az időszakot azért választotta az elemzése tárgyának a Thinkbox, mert a BBC Three tévécsatorna tévés sugárzása februárban egy merész húzással megszűnt, ugyanakkor ez az időszak még megelőzte a foci-Eb júniusi közvetítését, így még objektív módon tudták összehasonlítani a nézettséget az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Az elemzés alapján a BBC tévécsatornái a 16 és 34 év közötti nézők 18 százalékát elvesztették.

Ez szinte biztosan összefügg azzal, hogy a BBC Three csak online fogható, hiszen a 3-as csatorna fő célcsoportja épp ez a fiatalos nézői réteg volt. Egyébként a BBC Trust – ez a brit közmédia működését felügyelő testület – előzetesen figyelmeztetést adott ki, mondván körülbelül 750 ezer nézőt veszíthet a BBC tévés részlege, ha csak online lesz elérhető a BBC Three. (A BBC-nek költségtakarékossági okokból nagyon össze kellett húznia magát, vélhetően emiatt is döntöttek úgy, hogy a 3-as csatornát az online térbe költöztetik, minden előzetes aggodalom ellenére.)

A lépés végül a kereskedelmi tévéknek kedvezett, főleg az ITV2 és az E4 csatornák tapasztaltak növekedést a fiatalok körében. Az ITV2 és az E4 is erős műsorokkal jelentkezett ebben az időszakban, például az ITV2 átvette a korábban a BBC Three csatornán látható Family Guy és American Dad című műsorokat, elkezdték vetíteni a Love Islandet, az E4 pedig a Big Bang Theory-t adja.

Egyébként a BBC tévécsatornák nézettsége a teljes népesség körében éves szinten 8 százalékot esett. 

A BBC vezetősége mindezek ellenére sikeresnek tartja a BBC Three-vel kapcsolatos döntést, mivel egy évvel ezelőtt a BBC Three műsorait az iPlayer nevű online lejátszó felhasználóinak mintegy 4 százaléka nézte, mostanra viszont ez a szám 11 százalékra ugrott. Vagyis a fiatal közönség kezd átszokni a digitális térbe, és egyre nagyobb számban használják az iPlayert.

Egy korábbi hírünk szerint egyébként a BBC rádiós fronton is sokat gyengült mostanában: idén először, 15 év után kiütötték a  nyeregből a kereskedelmi rádiók.

(Kiemelt képen az online térbe száműzött BBC Three megújult arculata)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik