Tech

Döglődő fagylaltozót hozott vissza az életbe a Pokémon Go

A sokat szidott, az emberek zombivá tevő játék képes belenyúlni még gazdasági folyamatokba is.

A Washington államban működő Mad Hatter’s fagylaltozónak például már nem volt sok hátra. Az üzlet évek óta csak döcögött, a dolgok pedig akkor fordultak még rosszabbra, amikor az utcában található piac is bezárt. A fagyizó tulajdonosa, Gary Dear, július elejétől vette észre, hogy növekednek a bevételek, a napokban pedig arra is rájött végre, hogy mindezt a Pokémon Gónak köszönheti.

Dear nem az a modern típus, és ahogy a Huffington Post beszámolójából is kiderül, fogalma sincs róla, hogy mik azok a Pokémonok. A megnövekedett érdeklődés sem a fagylaltnak, hanem annak szól, hogy a bolt közelében egyszerre három Pokéstop is elérhető. Ez már elég volt arra, hogy a pontokat látogató játékosok betérjenek egy fagyira is Gary-hez, aki egyelőre csak kapkodja a fejét a történtek miatt.

A Pokémon Go játékosok megjelenése főleg hétvégén, azon belül is szombaton érezhető, ami miatt ezeken a napokon kétszeres, háromszoros bevételt könyvelhet el a tulajdonos. Dear egyébként veteránként évek óta krónikus betegséggel küzd, ami miatt nemrég be is kellett zárnia a Mad Hutter’s-t. Az újranyitás óta próbál ismerkedni a Pokémon Go világával, a vásárlók többször próbálták neki elmagyarázni az alapokat, de egyelőre nem sok sikerrel.

Pedig ha tudatosan foglalkozna a témával, akkor még több bevételre is szert tehetne. A játék megjelenése óta

a kisvállalkozások elég gyorsan megtalálták a módját, hogy még több vevőt csalogassanak a kávézók, éttermek, bárok közelébe.

Ennek legegyszerűbb módja az úgynevezett Lure Module aktiválása, ami 30 percen át nagyobb Pokémon sűrűséget idéz elő az átlagosnál. A cégek ezt reklámozzák is, sőt, a modulok elhelyezését azokra az időpontokra időzítik, amikor egyébként is nagyobb a forgalom.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik