A Forma-1 2011-es évre rendelt fő újítása, az előzéseket segíteni hivatott mozgatható hátsó szárny (DRS) bevezetése a nézők számára rendkívül változatossá, élvezetessé tette a szezon eddigi futamait. Isztambulban soha nem látott mennyiségű előzést hajtottak végre a versenyzők. Előzni persze csak azon a pályán és ott lehet, ahol erre adottak a feltételek. Monacóban például szinte lehetetlen…
Nem csoda, ha a május 29.-én esedékes Monacói Nagydíj előtt már most felerősödtek azok a vélemények, miszerint a szűk városi pályán a DRS használata akár súlyos balesetekhez is vezethet. A verseny hevében és a jobb eredmény érdekében egyes pilóták kockázatos helyen is vállalni kényszerülnek majd a DRS használatát. Monacóban szinte csak a szűk alagút alkalmas az előzésre, de ha valaki ott használja a DRS-t az komoly balesetveszélyt hordoz magában. Ezért néhány csapat biztonsági okokra hivatkozva felvetette, hogy a Monacói Nagydíjra be kellene tiltani a mozgó hátsó szárny alkalmazását. Mivel a csapatok nem jutottak egységes álláspontra, az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting végül nem vezetett be korlátozást.
A pilóták érdekvédelmi szervezetének (GPDA) elnöki posztját betöltő Rubens Barrichello ezzel nagyon nem ért egyet: “Ha esetleg valaki nem tudná: Monacóban szinte lehetetlen előzni. Azt hiszik a DRS majd megoldja ezt a problémát? Lehet, de az is lehet, hogy valakinek baja esik. Szerintem ez hibás döntés. Örülnék, ha a fejesek beülnének az autóba és nyitott DRS-sel végigmennének az alagúton. A versenyzők persze versenyzők. Megpróbálnak majd előzni, használni fogják a mozgó hátsó szárnyat. Ezért én biztonsági autóval tarkított versenyt várok és csak remélni tudom, hogy nem lesz súlyos baleset.” – magyarázta a veterán az Autosportnak.