Közélet

Nem baj, ha alszik, mert utána jobban fog dolgozni – 5 tipp a boldog beosztotthoz

Elaludt (Array)
Elaludt (Array)

A boldog munkavállaló sokkal jobb, mint a rosszkedvű munkavállaló. Nem ez a világ legmeglepőbb igazsága, mégse tudatosítjuk magunkban eleget. Ha egy beosztott boldog, akkor jobban dolgozik, ha pedig nem az, akkor a munkája az egész cégre rossz hatással van. Összezsedtünk pár olyan tippet, amelyek segíthetnek, hogyan tedd minél boldogabbá a beosztottadat.

Adj olyan juttatásokat, aminek tényleg örülnek!

Persze, mindenki szeret kedvezményesen könyvet vásárolni, vagy konditerembe járni, de van, amikor a beosztottad egészen másra vágyik. Ha figyelsz arra, milyen juttatásokkal teheted könnyebbé valakinek az életét, az majdnem felér egy fizetésemeléssel is, ami aztán a munkájában is meg fog látszani.

Ha valaki tömegközlekedik, ne spórold meg a bérlettámogatást. Az irodai kávé pedig minden fáradt embert feldob. Ha a beosztottadnak gyereke van, aki rengeteg idejét venné el, akkor segíts neki, hogy ez minél könnyebb legyen. Ha nem kell a saját életén stresszelnie, sokkal jobban fog dolgozni is.

Legyél rugalmas a munkaidőben!

Nem mindenki tud megfelelni a kötött munkaidő követelményeinek. Egy kutatás szerint a kis- és középvállalatok egyharmadánál a flexibilis munkaidő segített megelőzni a kiégést, és boldogabbá tette a munkavállalókat.

Próbálj meg kevésbé ragaszkodni a múltszázadi, kilenctől ötig tartó munkatempóhoz, és akkor lehet, hogy a beosztottaid kezéből sem fog kiesni a toll, ha lejár a munkaidejük. Minél inkább úgy érzi valaki, hogy ő osztja be a saját idejét, annál felelősebben tud dolgozni. Ennek pedig te fogod meglátni a hasznát.

Segíts kiépíteni a munkahelyi kultúrát!

A fent említett kutatás másik fontos következtetése, hogy a kkv-k dolgozóit kevésbé érintik a munkahelyeket rendszeres apró, zavaró tényezők. A felmérésben megkérdezett cégek dolgozóinak csak 20-30 százaléka mondta azt, hogy segítene a produktivitásában, ha csökkenne körülötte a zavaró zaj. Az átlag munkavállalóknál ez az arány 50 százalék.

Ennek ellenére sem vagyunk mindannyian ugyanolyanok. Vannak, akik remekül érzik magukat a nyitott térben, ahol folyamatos az ötletelés és a kommunikáció, de vannak, akikre ez kifejezetten rossz hatással van. Főnökként akkor tehetsz a legjobbat, ha olyan irodai kultúrát teremtesz, ami mindenkire jó hatással van. Aki hangos, folyamatosan ötletel, élénken dolgozik, lehetőleg ne olyan ember mellett üljön, akinek csöndre van szüksége a jó munkához.

Hadd dolgozzanak nyugalomban a beosztottaid!

A nyugodt munkahely olyan, ahol az ember felteheti a lábát az asztalra munka közben, ha pedig elfáradt, belefér egy negyedórás alvás, vagy egy gyors játék. Persze mindennek vannak határai. A főnökök nem szeretik azt látni, hogy a beosztottak játszanak munkaidőben, de a szigorú, gyakran fojtogatóan kötött munkahelyek nagyon rossz hatással vannak a munkamorálra és a dolgozók kreativitására.

Nagyon fontos, hogy a munkahelyen megtalálják a dolgozók a kényes egyensúlt a munka és a kikapcsolódás között. Az sem jó, ha nincs idő felállni egy kávéra, de természetesen az sem, ha annyira jól elütik az idejüket, ha elfelejtenek dolgozni. Az pedig a te felelősséged, hogy ezt az egyensúlyt megtaláld és megteremtsd. Kevés dolognak lesz olyan hirtelen haszna, mint amikor a dolgozóid megnyugszanak.

Vedd rá őket, hogy mozogjanak!

Kivéve annak, ha a dolgozóid nem ülnek egész nap az asztalnál. Minden ember életében iszonyatosan fontos a mozgás. A munkában pedig sokkal jobban meglátszik a hiánya, mint bárhol máshol. Aki nem mozog, az ideges lesz, dekoncentrált, lassú és bágyadt. Már a minimális mozgástól is csodák történnek egy emberrel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik