Happy young woman with digital tablet sitting in park

A vonzó embereket okosabbnak is tartjuk

24.hu

2016. 02. 29. 18:28

A St. Andrews Egyetem tudósainak kutatása szerint minél vonzóbb valaki, annál intelligensebbnek tartjuk. A kutatók azt találták, hogy a csinos embereket egyfajta „társadalmi dicsfény” övezi, ami miatt sokan automatikusan azt gondolják, hogy más hasonlóan pozitív tulajdonságokkal is bírnak.
A St. Andrews Egyetem kutatói szerint a szép embereket egyfajta „társadalmi dicsfény” övezi.

A St. Andrews Egyetem tudósainak kutatása szerint minél vonzóbb valaki, annál intelligensebbnek tartjuk. A kutatók azt találták, hogy a csinos embereket egyfajta „társadalmi dicsfény” övezi, ami miatt sokan automatikusan azt gondolják, hogy más hasonlóan pozitív tulajdonságokkal is bírnak.

A PLOS One-ban megjelent tanulmány készítői száz egyetemistát fotóztak le, és arra kérték az Amazon Mechanical Turk nevű online munkaközvetítő platformjának felhasználóit, hogy a képek alapján értékeljék őket „vonzerő, intelligencia, szorgalom és tanulmányi előmenetel” szempontjából. Az így kapott értékeléseket összehasonlították a vizsgaeredményeikkel: mint kiderült, azokat a diákokat, akiket vonzónak találtak, általában okosabbnak, szorgalmasabbnak és jobb tanulónak is tartották a felmérés résztvevői – függetlenül attól, hogy valójában hogyan teljesítettek az iskolában.

„Az, hogy az attraktív embereket övező »társadalmi dicsfény« hatással van az iskolai munkájuk megítélésére, felettébb aggasztó jelenség, mert rossz hatással lehet a teljesítményükre” – írták a kutatók. Mint hangsúlyozták, ez a pozitív előítélet nem csak az iskolában, hanem a munkakeresésnél is érezteti a hatását.

Campinas, 2016. február 4.
2016. február 4-én közreadott kép a zikavírust terjesztõ egyiptomi csípõszúnyog (Aedes aegypti) génmódosított lárvatenyészetérõl egy, a rovarvektorok és mezõgazdasági rovarkártevõk kutatására és irtására szakosodott brit cég, az Oxitec egyik laboratóriumában, a brazíliai Campinasban február 1-jén. (MTI/AP/Andre Penner)Átmeneti bénulást is okozhat a Zika-vírus
Cells culture examination, manipulations in P3 laboratory, Biology and Research Center in University Hospital Health, France.
CBRS, Limoges, France