A Magyar Telekom bemutatta a világ első olyan VR-játékát, ami segíthet a kutatóknak felvenni a harcot a demencia ellen. A Sea Hero Quest VR a virtuális valóságon alapuló játékokban rejlő lehetőségeket igyekszik kihasználni a demenciakutatás terén.
A Telekom 2016-ban indította el Sea Hero Quest mobiljátékát, azóta már világszerte közel 3 millióan töltöttek le a programot,
Így létrehozta az első globális viszonyítási alapot az emberi térbeli tájékozódás terén, és az eddigi legátfogóbb demenciakutatási projektet valósította meg. A játék VR-verziója lehetővé teszi a kutatók számára, hogy összevessék az adatokat a Sea Hero Quest mobilapp segítségével összegyűjtött adatokkal.
Reményeik szerint a mobilalkalmazás által generált adatbázisra építve, a legkorszerűbb VR-technológia alkalmazásával még közelebb kerülhetnek az emberi térbeli tájékozódás mechanizmusának megértéséhez.
A Sea Hero Quest mobilalkalmazással korábban gyűjtött adatoknak köszönhetően a kutatók 22.5° pontossággal tudják megállapítani, hogy a játékos milyen irányba fordul, míg a Sea Hero Quest VR virtuális környezetében ez 1.5°-ra szűkíthető le, így a kutatók tizenötször pontosabb navigációs adatokkal dolgozhatnak.
Ha valaki mindössze 2 percig játszik a Sea Hero Quest VR játékkal, – a mobiljátékhoz hasonlóan – 5 órányi laboratóriumi kutatásnak megfelelő adatot generál. A Sea Hero Quest játék által begyűjtött anonimizált adatokat egy biztonságos szerveren tárolják Németországban, majd ezeket a UCL / UEA csapata elemzi.
A Sea Hero Quest VR a Samsung Gear VR platformján működik, mától ingyenes elérhető az Oculus boltjából. A Sea Hero Quest pedig szintén ingyen tölthető le az App Store-ból vagy a Google Play-ből.