Tech

Appok segítségével szerezhetnek jobb jegyeket a gyerekek

24.hu
24.hu

2017. 06. 02. 11:56

A Vodafone Magyarország ma bemutatta az AppTár alkalmazás-gyűjteményt, amelynek célja a digitális oktatás támogatása. A  tanárok kivétel nélkül hasznosnak tartották a tabletek alkalmazását az órákon, a gyerekek pedig a jegyeik javulásáról számoltak be a digitális eszközök használatának köszönhetően.
Korábban a témában:

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Vodafone Digitális Iskola Program. A kezdeményezés keretében eddig kiosztott 1300 táblagép után most már az oktatásban hasznosítható tartalmak is könnyen hozzáférhetővé válnak a diákok és tanárok számára az AppTár révén. Az AppTár egy, a Google Play alkalmazás-áruházból letölthető applikáció, amiben számos, a digitális oktatást segítő programot találhatnak a felhasználók.

A Vodafone által fejlesztett alkalmazás-gyűjtemény évfolyam és tantárgy szerint kategorizálja a táblagépen használható appokat. Az AppTárban közel 200 alkalmazás található, amelyekkel játékos és digitális formában tanulhatnak a gyerekek, és amelyek segítik a tanárok felkészülését és azt, hogy új, figyelemfelkeltő ötletekkel bővítsék az óra menetét. Az AppTár bárki számára elérhető, használatához jelenleg Android operációs rendszert futtató táblagépre vagy mobiltelefonra van szükség.

Forrás: Vodafone

Napjainkban rendkívüli módon felértékelődtek a digitális kompetenciák, a munkavállaláshoz szinte már nélkülözhetetlenek, de az ügyintézésben is egyre fontosabbá válnak, hiányuk pedig leszakadást, a lehetőségek beszűkülését eredményezi. A Vodafone Digitális Iskola Program célja, hogy a hátrányos helyzetű térségekben lévő iskolák támogatásával segítse az ott élő gyerekeket abban, hogy elsajátíthassák a szükséges készségeket. A Digitális Iskola Program első szakaszában a digitális oktatás tárgyi feltételeinek megteremtésén dolgoztunk, 25 iskolában 1300 táblagépet osztottunk ki.

A biztonságos internetezést szolgáló szemléletformálás jegyében tavaly tavasszal az érintett iskolák közel 700 pedagógusának, ősszel pedig 6500 diáknak kezdtük meg az internetbiztonsági képzését. Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy megfelelő tartalomra is szükség van ahhoz, hogy ezek a digitális eszközök beépülhessenek az oktatásba, ezért döntöttünk az AppTár létrehozása mellett. Fontos azonban megjegyeznünk, hogy az AppTár nem csak a programban részt vevő iskolák tanulóinak és oktatóinak jelenthet komoly segítséget, hiszen az ország minden diákja és tanára haszonnal böngészhet a gyűjtemény alkalmazásai között.” – mondta el dr. Beck György, a Vodafone Magyarország elnöke.

Forrás: Vodafone

A Vodafone Digitális Iskola Program és a hasonló kezdeményezések létjogosultságát jól mutatja a dr. Bernschütz Mária által végzett kutatás, amiből többek között kiderül, hogy a megkérdezett pedagógusok kivétel nélkül hasznosnak tartották a tabletek alkalmazását az órákon. A felmérésben részt vevő tanárok közel háromnegyede volt teljes mértékben, vagy nagyon elégedett a táblagépes csoportos tanítással, és több mint kétharmaduk számára örömöt is okozott.

A felmérést 2016 májusában és decemberében is elvégezték és bő fél év alatt is érezhető volt már a tabletek alkalmazásának hatása. A tanárok – akiknek elégedettsége folyamatosan növekszik a táblagépes csoportos tanulásnak köszönhetően – arról számoltak be, hogy az online anyagok jobban felkeltik a gyerekek érdeklődését, valamint a digitális eszközök használata segített nekik abban, hogy még jobban megértsék a tananyagot.

Az első és a második kutatás között eltelt időszakban a gyerekek részéről a legnagyobb fejlődés az osztályzatokban történt, a legtöbben ezen a területen számoltak be javulásról, de sokan említették azt is, hogy a csoportos tanulás arra ösztönözte őket, hogy több időt töltsenek az új ismeretek elsajátításával.

„A programban részt vevő iskolák pedagógusai körében végzett kutatás során azt tapasztaltuk, hogy van még fejlesztenivaló az eszközismeret terén. Az ismerethiányból fakad az is, hogy a tanárok tartanak az új technológiától, többek között attól féltik a gyermekeket, hogy ellenőrizetlen tartalmakhoz férnek hozzá.

A kutató ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a diákok esetében is nagyon óvatosan kell eljárni a táblagépek bevezetésekor. „Akiknek otthon nincs ilyen eszközük, és az iskolában hozzáférhetnek, számukra nehéz lehet feldolgozni azt, hogy ezen is dolgozni, tanulni kell. Ezért is fontosak az AppTárban összegyűjtött alkalmazások, amelyekkel lehetőség nyílik az ismeretek új formában történő elsajátítására” – fűzte hozzá a kutató.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

BERLIN, GERMANY - MAY 03:  Abdulrahman Mohamed, a Syrian refugee, carries pieces of furniture as he helps a friend move out of a shelter for refugees and migrants in Marienfelde district to an apartment in the city as other shelter residents walk past on May 3, 2017 in Berlin, Germany. The shelter currently houses approximately 450 people, the majority of whom are still waiting for their asylum applications to be processed. Most of the residents come from countries including Syria, Iraq, Afghanistan and Iran, as well as Lebanon, Turkey and Chechnya, and half of them are under 18, as the shelter only admits families. Most of the children go to local schools and German has become their common language. Germany took in over one million refugees and migrants between 2015 and 2016.  (Photo by Sean Gallup/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.