Tech

Jön a megoldás a VR szemüvegek legnagyobb bajára

Viszlát pixeles és csíkos, elmosódott képek! Vagy legalábbis van némi javulás.

Önmagában jó ötletnek tűnhet okostelefont használni a virtuális valóság megjelenítéséhez, de az a helyzet, hogy a kijelzőik nem erre lettek kitalálva, és hiába a nagy felbontás, ha a VR által megkövetelt frissítési követelményeket nem tudják teljesíteni.
Ennek következménye az angolul scree-door effekt névvel illetett jelenség, amikor egyszerűen annyi történik, hogy látjuk a pixelek közötti vonalakat.
Ennek a kellemetlen jelenségnek a kiiktatásán dolgozik a Japan Display (JDI), megpróbálva minél több pixelt zsúfolni egységnyi helyre, méghozzá olyan kijelzővel, ami 3,42 hüvelykes, felbontása pedig 1440×1700, ami 651 ppit jelent, ez pedig már egészen tisztessége mennyiség. Hogy mindez mit jelent a képminőség javulását illetően, azt az alábbi összehasonlításban láthatjátok.
vr-ppi

Sajnos a magasabb pixelmennyiség önmagában még nem oldja meg a problémát, ezért az új kijelző frissítési frekvenciája 90 Hz, míg válaszideje 3-6 ms, ami az elmosódást csökkenti. Hogy ezzel milyen javulás érhető el, azt szintén egy összehasonlítás szemlélteti, melyen jól látható a bal oldali képen, hogy a kameramozgásnál jelentős elmosódás tapasztalható, míg jobb oldalt a megnövekedett frissítési frekvenciának és a gyors válaszidőnek köszönhetően ilyenről szó sincs.

motion-blur

Van még tovább

A cég mindemellett olyan kijelzőn dolgozik, ami 800 ppi-t tud, de azt nem tudni, hogy mikor kerül majd piacra. Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy a HTC Vive, az Oculus Rift, és a PlayStation VR szintén 90 Hz-en üzemel, tehát nem ebben van az igazi truváj, hanem a pixelek mennyiségében. Továbbá a JDI számára az is komoly feladat lehet, hogy meggyőzze  gyártókat, nekik pont az ő kijelzőire van szükségük.

Az mindenesetre biztos, hogy lehet hová fejlődni, és a VR még egyébként is nagyon gyerekcipőben jár, szóval biztosan fogunk csodákat látni a későbbiekben.

Forrás: Engadget 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik