Tech

Újra feldolgozzák a játékvilág Mátrixát

Bari Máriusz
Bari Máriusz

tech-újságíró, kreatív. 2016. 08. 03. 10:01

Bár a System Shock sosem volt egy igazán médiasztár tömegjáték, ez volt a következő lépcsőfok a Doom és Quake után. Az 1994-es játék ami túl akciódús volt ahhoz, hogy kalandjáték lehessen; de túl sok történet volt benne ahhoz, hogy igazi akciójáték lehessen; túl sok technikai újítás volt benne ahhoz, hogy figyelmen kívül lehessen hagyni, de egyúttal annyi dolgot zsúfolt a képernyőre, amivel az akkori játékosok közül sokan nem tudtak mit kezdeni. Egyszerre kellett állítanunk azt, hogy milyen testhelyzetünk van és hova nézünk, milyen testbe épített technokütyükkel rendelkezünk és ezek mennyi energiát fogyasztanak, mennyire volt töltve a fegyverünk, mindeközben mit mondott a velünk macska-egér harcot űző, amúgy a világ legjobban felépített hangú mesterséges intelligenciája… és itt már valószínűleg le is lőttek minket, annyi helyre kellett figyelnünk és tölthettük újra az állást.

És mégis, annyira hangulatos, ötletes és újszerű volt a System Shock, hogy akit egy kicsit is megfogott a cyberpunk és a kihalt, űrzombikkal telt űrállomás kitakarítása (itt üdvözölnénk csendes fejbiccentéssel mindazokat, akiknek ez, vagy az Alien filmből ismert Nostromo számít hangulatos helyszínnek, nem pedig az erdők, a fák meg a madarak), az tizensok évvel később is ugyanolyan lelkesen vette elő és játszotta végig (és korántsem csökkenő lelkesedéssel halt meg újra és újra, de ez már egy másik történet). Játékban ugyanaz az érzet mindez, mint ami könyvben a Neurománc, vagy filmben a Szárnyas fejvadász, a Mátrix, vagy a johnny Mnemonic világa.

A System Shock 2015-ben már eljutott egy Enhanced Editionig, amely tulajdonképpen az eredeti játék felturbózott változatát jelentette, ahol nagyobb képernyőfelbontásokat és jobb egérkezelést kaptunk, de ez korántsem volt elég. Bármennyire is volt ütőképes a System Shock, huszonsok évvel piacradobása után nem lehetett nem látni, hogy mennyire igényli az új grafikát, hangokat, zenéket, AI-rutinokat.. gyakorlatilag mindent.

A Nightdive Studios most éppen ezen dolgozik. Ezen csapatban nemcsak az eredeti System Shock fejlesztőit találjuk, hanem a játékiparban jól ismert tehetségeket, akik olyan nagy projekteken dolgoztak korábban, mint a Thief, Bioshock, Fallout: New Vegas, Skyrim vagy éppen a World of Warcraft. Június végén elindított Kickstarter-kampányuk július utolsó napjaiban zárult sikerrel, összesen 1 350 700 dollárt szedtek össze. A 2017 decemberére ígért újrafeldolgozás, amely puritán egyszerűséggel újfent System Shock néven kerül majd a Steamre (PC, Mac, Linux, Xbox One és PS4 platformokon) Unity motorral készül és ennek is köszönhetően teljesen felújított grafikát, ellenségeket, fegyvereket és helyszíneket kap majd, aki pedig kétkedne ezzel kapcsolatban, az innen letöltheti a játék demóját és megnézheti, hogy mit ígér a Nightdive jövő év végére. Újdonságnak számítanak az űrállomáson elhelyezett automaták, a kiegészítőkkel felszerelhető fegyverek, illetve többek között az az ultra-elkötelezett játékosoknak szóló ironman mód, ami a hardcorenál is hardcore-abb egy fokkal: ha meghalunk, mentésünk is törlődik, újratölteni sem tudjuk az állást.

A játékot fémjelző Shodan, a fenti trailerben is hallható mesterséges intelligencia hangját az eredeti szinkronszínésznővel, Terri Brosiusszal rögzítik újra – az igazi rajongóknak gyakorlatilag ennyi elegendő lenne ahhoz, hogy centit vágjanak december 2017 végéig, a rovat egy jó része ezt teszi a mai naptól. Amíg mi így várjuk, javasoljuk a System Shock Enhanced Editionjét, a hasonlóan kultikus második részt, illetve a remake demóját kipróbálásra!

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.