Tech

Újra változik a Facebook szabályzata a saját név használatáról

Hamarosan a mostaninál több adatot kér a hamis nevek bejelentéséhez az oldal, de a fellebbezés is sokkal emberibbé válik.

Lassan egy éve kezdte szigorúbban ellenőrizni a Facebook, hogy felhasználói valóban saját nevükkel vannak-e fent a közösségi oldalon. Akciójukat többek között azzal magyarázták, hogy a kitalált, vagy elferdített nevek használata megtévesztő lehet, visszaélésekre adhat módot. A becenevekre úgyis van külön opció, így a Krysztykeeh és a Dzsenybaba akkor is megjelenhet, ha valaki alapértelmezetten a saját nevét használja.

Ennek ellenére a felhasználók egy része eléggé visszásan fogadta a szigorítást, például azok, akik valamilyen művésznevet, becézett formát használtak, vagy egyszerűen csak utálják az anyakönyvezett nevüket. Emellett elég kellemetlen félreértésekhez is vezethetett a dolog, hiszen a Facebook cenzorai néha olyan neveket is kiszúrtak, amelyekkel egyébként tényleg nem volt semmi gond. Közvetlen ismerősi körben is akad olyan személy, akinek le akarták tiltani a fiókját, mert a vezetékneve egyben egy értelmes angol szó.

Talán pontosan az ilyen esetek pontosabb kezelése miatt változtatott most a Facebook azon a rendszerén, amellyel a felhasználók a valótlan neveket jelezhetik, valamint azon a módszeren, amelyen a figyelmeztetést kapó felhasználók visszajelezhetnek a nevükkel kapcsolatban. Igyekeznek sokkal szélesebb körben odafigyelni a nem angolszász nevek helyes kezelésére (tehát például ha valakit magyarul tényleg Fuck Ferencnek hívnak, azt nem fogják azonnal trollkodásért kitiltani), de gondosabban kezelik például a transzneműek, vagy egyéb speciális nemi identitásúak neveit is.

Ha valaki bejelent egy általa hamisnak tartott nevet, akkor eleve több adatot kér be a rendszer, például megadhatjuk, hogy az illető valaki nevében regisztrált, esetleg egy fiktív nevet használ, vagy egyéb más módokon él vissza a Facebook szabályzatával. Ezután a kérdéses felhasználó kap egy értesítést a Facebooktól, amelyre egy hete van válaszolni. A visszajelzést pedig egy speciális támogatói csoport fogadja, akik akár közvetlen kommunikációval is segítenek elsimítani a problémákat – ez mindenképpen sokkal rugalmasabb megoldás, mint az eddigi, nagyrészt automatizált módszer.

Az új rendszer az Egyesült Államokban élő felhasználók számára már el is indult, és az ottani visszajelzések tapasztalatainak elemzése után később terjesztik ki az egész világra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik