Forma-1

F1: jó ideig nem látunk szélvédős versenyautókat

red-bull(960x640)(2).jpg (red bull)
red-bull(960x640)(2).jpg (red bull)

Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy megbukott a Red Bull által fejlesztett Aeroscreen-rendszer a törésteszteken.

A megoldás stílusosabbnak tűnt mint a Ferrari fejlesztése, de baleset esetén könnyen előfordulhatott volna, hogy a pilóta feje beleütődik a szélvédőkeret peremébe. Ez pedig sérülésveszélyes, hiszen egy esetleges becsapódásnál óriási G-hatás éri a versenyzőt.

A csapatok a Monacói Nagydíjon döntöttek arról, hogy a Ferrari Halo-koncepcióját preferálják, így jövöre minden bizonnyal ezt vezeti be az FIA. A vezetők július 1-én hoznak végleges döntést az ügyben.

A Red Bullnak komoly fejtörést okozott a szituáció, hiszen idáig 250.000 eurót (közel 80 millió forint) költöttek a fejlesztésre. Sokáig úgy tűnt, hogy folytatják a projekttel kapcsolatos munkát, de az osztrák istálló végül nem így döntött.

Felfüggesztettük az Aeroscreen-projektet és jelenleg az FIA döntésére várunk. Sajnos nincs elegendő erőforrásunk ahhoz, hogy folytassuk az ezzel kapcsolatos munkát

-nyilatkozta Christian Horner a motorsport.com-nak.

A Red Bull az Orosz Nagydíj első szabadedzésén tesztelte a szélvédőt, Daniel Ricciardo elismerően nyilatkozott a fejlesztésről.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik