Poszt ITT

Megint melegezi Vonát a Riposzt és az Origo, pedig egy kattintással kiderül, hol készült a “furcsa fotó”

Kerner Zsolt
Kerner Zsolt

¯\_(ツ)_/¯. 2016. 11. 14. 15:20

A kormánypárti revolverként működő Riposzt.hu, és a minden itt megjelent lejárató cikket kötelességtudóan szemléző Origo megint elég gusztustalan tempóban tolja a pártújságírást. Egyrészt mindkét lap megírta azt, amikor a Terry Black néven ismert Rácz Károly kiállt azzal, hogy Vona Gábor fiatalon melegbulikon vett részt.

Egyrészt, és akkor mi van, ha valaki melegbulikon vett részt?

Értem én, hogy Vona egy szélsőjobboldali párt elnöke, és ilyen minőségében a saját szavazói előtt ciki lenne, ha meleg lenne. De ne kezeljük már a homoszexualitást olyan dologként, amivel vádolni lehet embereket. Az a tempó, amit a Tények (ahol szintén lement az egész), a Ripost és az Origo diktál, egészen új mélység a magyar újságírásban. Hogy konkrétan ellenőrzés nélkül vesznek át képeket egy látványosan zavarodott előadóművész Facebook-oldaláról, majd sejtetésekkel együtt lehozzák, ilyen azért eddig nem nagyon volt. Főleg, hogy egyetlen dolog köti össze a képet azzal, hogy Vonát a melegbulikkal vádolják: Rácz Károly szava.

Egy egyszerű jobbklikk+keresés a képre kombóval kiderül, hogy a kép nem német melegbulin készül, hanem egy furcsán elkapott pillanat a 2009-es, Jobbik számára elég sikeres EP-választás utáni buliról.

És egyébként is, ha valaki meleg lenne, akkor honnan veszi az Origo a bátorságot, hogy ezt megírja róla úgy, hogy ő nem szeretné. Értem én, hogy vita van arról, hogy lehet-e kényszeroutoltatni valakit, ebbe a Gawker is beleugrott nemrég (RIP). A magyar konszenzus eddig az volt, hogy nem. De ha igen, és ez tényleg közérdeket szolgálna (nem tudom elképzelni, hogyan), akkor is illene legalább ellenőrizni a bizonyítékainkat.

Bár nyilván nem egyszerűen a hírértéke miatt közölte a képet egyik szerkesztőség sem.

Ráadásul sem a Riposzt, sem az Origo nem merte aláírni a posztokat. A Riposzton mondjuk rendszeresen jelennek meg álnéven írt posztok, amelyek valahogy mindig ugyanazzal a stilisztikával íródnak. Az Origo belpolrovata pedig fél éve leszokott a névvel közölt posztokról, de ide még azt sem sikerült kiírni, hogy Origo. Ezután pedig a Tények vádolja körbe a fél országot “rejtőzködéssel”, a milliárdosoktól kezdve a HVG újságírójáig. Ja, és ők sem jegyzik már névvel az anyagaikat.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Say Tha Ma Hyi internment camp for Rohingya in Sittwe township, Myanmar, September 2015
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.