Mobil

Mobilra is megérkezett a reklámblokkolós Opera böngésző

Rátfai Gábor
Rátfai Gábor

újságíró. 2016. 05. 05. 11:00

Immár nem szükséges rootolni az Androidos telefonunkat, csupán a megfelelő böngészőt kell használni ahhoz, hogy ne ugorjanak az arcunkba az online reklámok.

A reklámokat sokan nem szeretik, hiszen csak az időt és az erőforrást rabolják, ugyanakkor nem szabad elfelejteni azt sem, hogy amikor ingyenes alkalmazást használunk, ott általában a fejlesztőknek ez az egyetlen bevételi forrásuk, illetve ha mikrotranzakciós modellről van szó, akkor önmagukat reklámozva így tudnak némi bevételhez jutni. A böngészők esetében is igaz mindez, mert az ingyenes tartalmak mögött emberek munkája van, akik az online reklámok bevételeiből menedzselik a munkájukat, és remélik, hogy minél többen kattintanak ezekre a hirdetésekre.

Az Android már ősidőktől kezdve lehetőséget biztosít a blokkolók használatára, csak éppen az benne a bökkenő, hogy eddig egy rootolt telefon szükségeltetett hozzá. Ez ugyebár a telefon rendszerének feltörését jelenti, amit viszont nem mindenki tud, vagy mer megtenni, és olykor ez nem is baj, hiszen kell hozzá némi ismeret, különben még bajt is csinálhatunk. Ám azok számára, akik soha nem töltöttek le semmiféle reklámblokkolót, mert nem akartak rootolni, most itt az Opera Mini droidos alkalmazás, ami már alapértelmezetten tartalmazza a felhasználó számára kéretlennek tűnő hirdetések ártalmatlanítását.

Így szükségtelenné válik a rendszerrel való trükközés, és idő, valamint erőforrás egyaránt felszabadul, amiről az Opera vezérigazgatója, Lars Boilesen így nyilatkozott: “az Opera az első böngészős cég, ami alapértelmezett reklámblokkolást kínál azért, mert azt szeretnénk, ha az emberek a leggyorsabb böngészőt használhatnák, ami a piacon elérhető. A tesztjeink azt mutatják, hogy az online reklámok lassítják a működést, ami az opera segítségével sokkal gyorsabb lehet. Gyorsabb, mint például a Chrome”.

Az Opera néhány hónappal ezelőtt asztali gépekre kiadta a blokkolós böngészőjét, és már akkor ígérték, hogy hamarosan a mobil verzió is érkezik, most pedig beérett a munka gyümölcse, de az azért továbbra is kérdéses, hogy mennyire tudja megszerezni magának a felhasználókat a Chrome ellenében.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2017. július 18.
Utas a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új elektronikus bérletét használja Budapesten, a Deák téri metrómegállóban 2017. július 18-án. A napokban elindította a BKK az online jegy- és bérletvásárlási felületet, amelyre a vásárlóknak minden nap be kell majd lépniük. Először teljes árú és tanuló, félhavi és havi Budapest-bérletek, 24, 72 órás és hetijegy vásárlására lesz lehetőség.
MTI Fotó: Balogh Zoltán
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.