Média

Sebestyén Balázs hiába fellebbez a Reggeli Show miatt

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 07. 06. 10:17

A Rádió 1 és Sebestyén Balázs közlése alapján jogászaik együtt keresik a megoldást, mitévők legyenek most, hogy a bíróság egy végzéssel eltiltotta Sebestyént a Reggeli Show név használatától. Fellebbezésre készülnek, de ez nincs halasztó hatállyal az eltiltásra, melyet azonnal végre kell hajtani. Ennek ellenére mégis tovább használják a nevet.
Korábban a témában:

Mint arról tegnap reggel részletesen beszámoltunk, a Fővárosi Törvényszék ideiglenes bírói végzéssel eltiltotta Sebestyén Balázs rádiós műsorvezetőt, elsőrendű alperest és műsorgyártó cégét, hogy a továbbiakban a Reggeli Show elnevezést használja. Probléma akadt a rádióműsor logójával is, mely a felperes Michael McNutt szerint erős hasonlóságot mutat a Class FM-en hallható Morning Show logójával.

Sebestyén Balázs ellen döntött a bíróság, nevet kell váltania a Reggeli Show-nak
A Fővárosi Törvényszék nemrég született végzésében helyt ad a Class FM tulajdonosának, Michael McNutt kérelmének, és eltiltja Sebestyén Balázst és a többi alperest a Reggeli Show elnevezés és a kapcsolódó logó használatától. Mindez azt jelenti, hogy a népszerű reggeli műsor névváltásra kényszerülhet. Fellebbezni ugyan lehet, de a végzés már így is azonnal végrehajtandó.

Azt is írtuk, hogy a bíróság végzése akkor is végrehajtandó, ha ellene a rendelkezésre álló 15 napos határidőben fellebbezést nyújtanak be. (Ezt a jogban fellebbezésre tekintet nélkül végrehajthatóságnak nevezik.) Ha a bírósági eltiltást nem tartják be, az alperesek ellen a felperesek végrehajtást kezdeményezhetnek, ami jelentős napi bírság kiszabásával járhat.

Már tegnap reggel kerestük az ügyben Sebestyén Balázst és az Andy Vajna tulajdonában lévő Rádió 1-et, hogy megtudjuk, mit gondolnak a végzésről, illetve betartják-e majd a végzést, de a Rádió 1 csak mostanra küldte meg válaszát. Sebestyén is elmondta, mit gondol az ügyben: ehhez a saját rádióműsorát választotta. Ez alapján az derül ki, fellebbezni fognak a végzés ellen, mivel nem értenek vele egyet, illetve a műsorvezető és a Rádió 1 jogászai közösen keresik a megoldást. Arról viszont a közlemény hallgat, hogy egy fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtandó végzésről van szó, így hiába is fellebbeznek, mert a fellebbezés lezárultáig sem használhatják már a Reggeli Show nevet és a kapcsolódó logót.

Sebestyén Balázs a műsorban így nyilatkozott:

Valóban kézhez kaptunk egy végzést, amely szerint felszólítottak minket arra, hogy függesszük fel a név és a logóhasználatot a rádióban és az online platformokon egyaránt. Ez a végzés egy ideiglenes intézkedés a perben, még nem ítélet, nem jogerős, az ügyvédeink pedig a meghatározott 15 napon belül jogorvoslatért folyamodnak a bíróságnál. Egyelőre ez minden, amit az ügy kapcsán el tudunk mondani egészen addig, amíg meg nem születik döntés a fellebbezésről. Mi egyébként ma is úgy gondoljuk, hogy mind a Reggeli Show, mind pedig a Morning Show név bennünket illet, az induláskor mi találtuk ki, mi építettük fel ezt a brandet, az eredeti Morning Show mi voltunk, rólunk szólt, és az igazunkért tovább küzdünk. Egyelőre nem lehet tudni, hogy az a védjegy kinek a tulajdonába kerül, mi bízunk benne, hogy visszakapjuk. Azt azonban már bizonyították a hallgatók, hogy nekik mindegy, milyen néven jelentkezünk, ránk kíváncsiak, nem pedig egy névre, és ezért mi borzasztóan hálásak vagyunk nekik – mondta a Rádió 1 reggeli műsorában Sebestyén Balázs.

A Rádió 1 által kiadott közleményben egyébként azt hangsúlyozzák, hogy Sebestyén Balázsék és a reggeli műsoruk nincs veszélyben, mivel a Rádió 1 továbbra is mindenben a műsorvezetők mellett áll.

Természetesen mi is hírt kaptunk a bírósági végzésben foglalt ideiglenes intézkedésről. Szorosan együttműködünk Balázsék jogi képviselőivel, és minden jogszabályt, jogerős végzést és ítéletet betartva, jogszerűen fogunk eljárni ebben az ügyben. Megvizsgáljuk, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésre, és azok függvényében döntünk majd a továbbiakról, az azonban biztos, hogy Balázsék továbbra is a Rádió 1-en jelentkeznek minden hétköznap reggel.

Sebestyénéket Michael McNutt, a Morning Show védjegyoltalmat birtokló Sláger Rádió Értékesítési Kft. és a Class FM tulajdonosa perelte be. McNutt egy idén májusban a 24.hu-n megjelent interjúban részletesen beszélt arról, miért tartja problémásnak, hogy Reggeli Show címmel kezdtek műsort készíteni a Class FM munkatársai.

Én vagyok a márkanév tulajdonosa, Balázs pedig szeretne a tulajdonosa lenni. Ők megpróbálták megvásárolni a nevet, de én nem akartam eladni. Nézze meg a Morning Show és a Reggeli Show logóját. Jelentős hasonlóságot fog látni: a napsugarakon lévő fülhallgatót, a fényeket, és persze azt, hogy a Morning Show nevet csak lefordították magyarra. A Reggeli Show logója és neve egyszerű utánzat, ezért adtuk át az ügyet a jogászoknak. Nem értem, miért pont Reggeli Show nevet adtak a Rádió 1-es műsornak. Lehetett volna például Sárga Show, vagy bármi más, ami cool. És van még egy bökkenő. Úgy reklámozták a Reggeli Show-t, hogy a Morning Show sztárjai készítik. Csakhogy a Morning Show sztárjai ma már Stohl, Pataki és Janklovics. Szóval a helyes szóhasználat az „ex-Morning Show sztárok” kifejezés lenne. Aki őket szerette, nyugodtan kapcsoljon oda, de legyen egyértelmű a megfogalmazás.

Class FM-tulajdonos: Túl sok befektetést igényelt volna az Index
Érdeklődött a legnagyobb magyar hírportál iránt, de nem tartotta kellően profittermelőnek – mondja a Class FM-et Simicska Lajostól tavaly májusban megvásároló John Michael McNutt, a jelenleg országos frekvencia híján már csak digitálisan fogható Class FM tulajdonosa. Interjúnkban elsőként beszélt arról, hogy jogerősen pert nyert a Médiatanács ellen. Szóba került a Sebestyén Balázsékkal szembeni névhasználati per, és az állítólag kiegyenlítetlen számlák is. Rákérdeztünk arra is, miért tiltotta el őt a cégbíróság öt évre a cégvezetéstől.

A Reggeli Show körül nem ez az első jogvita. Nemrég kormányközeli üzletemberek kezdtek jogi csatározásba annak kapcsán, ki is árulhatja a Rádió 1 Pécs esetében a Reggeli Show reklámidejét.

Durvul a vita, ki árulhatja a Reggeli Show reklámjait
Feloldhatatlannak tűnő ellentétek vannak a Tombor András és Krskó Tibor féle RSH, valamint a Rádió 1 Pécs és az Andy Vajna féle Rádió 1 között a Reggeli Show reklámideje kapcsán. Az RSH azt állítja, ők is árulhatják a reklámidőt, a Rádió 1 és a Rádió 1 Pécs ezt cáfolja. Az RSH pedig erre visszavágva közölte, már le is mentek az első szpotok. Tanulságos sztori a magyar rádiós piacról, ahol a kormányközeli üzletember érdekeltsége a kormánybiztos cégével vitatkozik.
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

BARCELONA, SPAIN - SEPTEMBER 20 : Demonstrators hold placards within a protest in front of the Economy headquarters of Catalonia's regional government in Barcelona, Spain on September 20, 2017, during a search by Spain's Guardia Civil police. Albert Llop / Anadolu Agency
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.