origo
Média

Még a Tech rovatát is cenzúrázta az Origo

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 03. 27. 17:04

Újabb távozó origós vallott arról nyilvánosan, mi folyik a kormányközelivé lett Origo Mediánál. Ezúttal a teljes egészében távozó Tech rovat stábjának egyik munkatársa írt erről.
Korábban a témában:

Nyilvános Facebook-posztban írta meg hétfőn Birkás Péter, az Origo Techbázis rovatának távozó munkatársa, milyen állapotokkal szembesült a cégnél az elmúlt időszakban. Ide még 31 hónappal ezelőtt vették fel, de a mai nappal megszakította együttműködését a vállalattal.

Eleinte jó volt, manapság már szégyellte

Azt írja, hogy bár nyilván van, aki már ezzel sem ért egyet, de 2014 őszén ő még úgy érezte, hogy egy normális helyre érkezik, ahol jó dolgozni.

Az elmúlt hónapokban viszont már mindig szégyenérzettel gondoltam a munkahelyemre. Egy éve naivan azt hittem (nyugtattam magam?), hogy nem lesz ez olyan rossz, aztán egyre többször szörnyülködtem a címlapra kikerülő cikkeken, és idővel a Techbázist is elérte a sokszor felfoghatatlan módon túltolt, értelmetlen szervilizmus.

Trump-kritika és az orosz webmetszők letiltva

A posztból az is kiderül, milyen témákban nem engedték szabadon dolgozni az újságírókat. Nem lehetett rosszat írni Donald Trumpról,  az Egyesült Államok elnökéről, sőt a Tech rovatnak már orosz hackerekről sem jelenhetett meg írása, mivel azt letiltották.

A felszerkek által jóváhagyott írás magyarázat nélkül tűnik el a címlapról – és ez még csak a mi rovatunk volt

– olvasható a távozó újságíró búcsúzásában.

Birkás Péter végül arról is írt, hogy habár jó érzés, hogy hosszú hónapok után sikerült a megfelelő körülmények között megszabadulnia az Origótól, azért kicsit szomorú is, hogy így kellett történnie. Egyúttal bejelentette, hogy ugyanott fog dolgozni, ahol a Tech rovat többi távozó munkatársa, Pintér Mónika és Dömös Zsuzsa.

Az Origo Media Zrt.-t 2015 végén vásárolta fel a New Wave Media a Magyar Telekomtól. Azóta több tucatnyian távoztak a cégcsoporttól. Volt, aki önként ment, míg másokat inkább küldtek. Megszűnt az Origo tavaly indult, Unikornis nevű online magazinja is.

Nemrég a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) is hallatta a hangját az Origónál történtek miatt.

Vannak egyébként érkezők is. Épp ma derült ki, hogy Gundel Takács Gábor, aki a hitelessége megóvását jelölte meg indokként, miért állt fel a közmédiánál a Maradj talpon! című műsornál, az Origo műsorvezetője lesz.

FRISSÍTÉS (2017.04.03.): Az Origo Tech rovatának teljes, három fős stábja a 24.hu-hoz igazol, ahol velük kapcsol teljes gőzre  a 24.hu Tech és mobil rovata. 

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.