Média

Át is nevezik a Yahoo-t, meg nem is

yahoo
yahoo

Altaba néven működik tovább a Yahoo internetes cégcsoport azon része, melyet nem vásárolt fel a Verizon tavaly. A felvásárolt fő üzletág viszont – az elmúlt napokban a sajtóban itt-ott megjelent állításokkal ellentétben – változatlan márkanév alatt, ezután is Yahooként működik majd – derül ki a The Guardian híréből.

2016 júliusában jelentették be hivatalosan is, hogy a Verizon távközlési szolgáltató került ki győztesen az egykoron szebb napokat látott, az elmúlt években viszont már komoly problémákkal szembesülő Yahoo! cég felvásárlásáért több nagy óriásvállalat (a Google, az AT&T, a Daily Mail és befektetői konzorcium) között kialakult küzdelemből. A Verizon 4,8 milliárd dollár készpénzért kebelezhette be a céget. A felvásárlás után a Verizoné lett a Yahoo hirdetési technológiája, keresője, levelezőszolgáltatása, azonnali üzenetküldő megoldása és a különböző mobil megoldásai is.
A Yahoo Japan és az Alibaba e-kereskedő részvényei viszont nem képezték az adásvétel tárgyát.

A Daily Mail, a Google, az AT&T és egy befektetői konzorcium is megvette volna

Azt, hogy az 1995-ben Kaliforniában alapított Yahoo-t eladnák, tavaly februárban jelentették be.A Yahoo! tartalomszolgáltatóért a végül júliusban aláírt felvásárlás létrejöttét megelőzően annak ellenére folyt komoly harc, hogy a cég az elmúlt években már egyáltalán nem találta a helyét, hiszen például az egykoron népszerű Yahoo keresőmotor helyett ma már a világ legnépszerűbb keresője a Google, de a GMail (Google Mail) ingyenes levelezőrendszer is szépen betett a Yahoo Mail szolgáltatásnak. Vagyis a Yahoo, amely a web 1.0 korszakban még rendkívül sikeres volt, a web 2.0 világában már mondhatta el ugyanezt önmagáról, és a cég súlyos válságba került, sőt tavaly hét weboldalának bezárására is rákényszerült. Munkavállalói 15 százalékát, 2200 embert kénytelen volt szélnek ereszteni, továbbá egyes irodái bezárását sem tudta elodázni Marissa Mayer vezérigazgató, akinek időnként a fejét is követelték a részvényesek. (Ő most távozik is az igazgatóságból, de a vezérigazgatói posztot megtartja.) Bár a Yahoo által felvásárolt Tumblr sem úgy fejlődik, ahogyan kellene, és a Yahoo üzleti mutatói konkrétan siralmasak, a cég mégis értékes vagyonelem az óriási látogatószámmal bíró weboldalai miatt. A Yahoo a tulajdonosa egyébként a Flickr.com képmegosztó oldalnak is, bár ez  sem úgy fejlődik, ahogyan kellene.

A Verizon (mely a Techcrunch portálnak és az AOL-nak is a tulajdonosa) a tavalyi felvásárláskor megjelent hírek alapján arra készül, hogy az AOL és a Yahoo szolgáltatásait összevonja, és ezzel szeretne erős versenytársa lenni a Google és a Facebook vállalatoknak az online médiapiacon. 

 

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik