Média

Ők a hazai digitális médiapiac legmeghatározóbb szakemberei

Péntek este a 20. születésnapját ünneplő Marketing&Media magazin és a Brandfestival konferencia közös budapesti gálavacsoráján hirdették ki a TOP 25 - A legmeghatározóbb emberek a hazai digitális piacon 2016 szavazás eredményét.

A két évtizeddel ezelőtt még Médiafigyelő néven létrehozott, jelenleg Marketing&Media címmel a piacon lévő szakmai magazin által felkért 16 fős szakmai zsűri a 45 éves Kovács Zoltán csúcsvezetőt, az évente 10 milliárd forint forgalmat produkáló Dentsu Aegis Network Hungary céget 2013 óta irányító, de annak egyik jogelődjével együtt valójában már 16 éve a digitális média piacra nagy hatással bíró igazgatót szavazta meg a hazai digitális piac legmeghatározóbb szakemberének – derült ki a péntek esti ünnepi bejelentés alkalmával.

Kovács Zoltán, a Dentsu Aegis Network Hungary távozó vezetője nyerte a szavazást
Kovács Zoltán, a Dentsu Aegis Network Hungary távozó vezetője nyerte a szavazást

Kovácsról azt érdemes tudni, hogy 2000-ben lett a Kirowski online ügynökség irányítója, majd a céget 2005-ben felvásárolta az Aegis Médiához tartozó Isobar. Kovács ezután 2007-től az Isobar vezérigazgatója lett. 2013-ban a japán Dentsu céghez került a teljes Aegis Media, így a magyarországi érdekeltség, az Isobar is, mely azóta Dentsu Aegis Network Hungary néven működik. Egyébként a kreativ.hu beszámolója alapján Kovács pont a napokban távozott a cégtől. (A szavazásra még a távozását megelőzően került sor.)

A zsűri a második helyre Fehér Gyulát, a Ustream 37 éves társalapítóját, technikai vezetőjét szavazta meg. A harmadik hely jutott Árvai Péternek (38), Halácsy Péternek (39) és Somlai-Fischler Ádámnak (40), a Prezi.com társalapítóinak.

A negyedik helyen Szigetvári József, a Szállás.hu 37 éves ügyvezetője végzett.

Ötödik lett Martis István, a Profession.hu 38 éves ügyvezetője. Dudás Gergelyt, az Index.hu 42 éves főszerkesztőjét a zsűri tagjai a hatodik helyre juttatták. Őt követi Uj Péter, a 444.hu 46 éves főszerkesztője a hetedik helyen.

Barnóth Zoltán, a GroupM 42 éves digitális vezetője, az IAB Hungary elnöke (vele épp nemrégiben közöltünk interjút) is a legmeghatározóbb szakemberek egyike a zsűri szerint: ő a 8. helyen végzett. A 36 éves Palocsay Géza (vele szintén közöltünk interjút a közelmúltban) a 9. helyen végzett. Ő a Jófogás.hu oldalt működtető Schibsted Classified Media Hungary ügyvezetője.

A 10. helyen a 41 éves D. Tóth Kriszta, a wmn.hu női portál alapító-főszerkesztője végzett.

További helyezettek:

11. Kürti Sándor, Kürt Zrt.

12. Németh Norbert, Tchibo

13. Bíró Pál, YouTube Magyarország

14. Várkonyi Balázs, Extreme Digital

15. Dunai András, Central Digitális Média Kft. (24.hu, vezess.hu, nlcafe.hu)

16. Heal Edina, Google Magyarország

17. Gerentsér Imre, Ringier Axel Springer

18. Szabó Zoltán, Index

19. Vinnai Balázs, Misys

20. Ziegler Gábor, CEMP

21. Kardos Gábor, Magyar Jeti Zrt. (444.hu)

22. Szente-Varga Bálint, időkép.hu

23. Bodoky Tamás, Átlátszó.hu

24. Rácz Brigitta, Femina Média

25. Holló Gábor, Hírkereső.hu

A szavazás során a zsűri tagjai pontozással jelezték, hogy az illető mennyire sikeres, tevékenysége, véleménye mekkora befolyással van az iparágra, illetve ezek hogyan változtak az elmúlt időszakban.

A Marketing&Media születésnapi rendezvénye egyébként egyben a két napos Brandfestival 2016 konferencia záróeseménye is volt. A konferenciáról ide kattintva olvashatja a 24.hu tudósításait.

A most megjelenő magazinban az érintettek részletes portréi és más érdekes cikkek is olvashatók, illetve a lapból derülnek ki az egyes alkategóriák (például véleményvezérek, topvezetők, e-kereskedők) győztesei is.

(A TOP25 szavazás zsűrijében jelen sorok szerzője is részt vett.)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik