Velence, 2015. július 17.
Halott Pénz (Marsalkó Dávid) lép fel a 40. alkalommal megrendezett Egyetemisták és Fõiskolások Országos Turisztikai Találkozóján (EFOTT) Velencén 2015. július 17-én.
MTI Fotó: Kovács Tamás
Média

Ezek az előadók a magyar média kedvencei

24.hu
24.hu

2016. 09. 29. 11:58

Az Observer Budapest Médiafigyelő médiaelemzést készített arról, hogy sajtómegjelenéseik száma és témája alapján melyik 20 magyar könnyűzenei előadó a legnépszerűbb a magyar médiában. A lista élén a Halott Pénz és a Quimby, de Kis Grófó és Caramel nem került be a legnépszerűbbek közé.

A 20 legnagyobb publicitású magyar könnyűzenei előadót rangsoroló observeres elemzés alapján a Halott Pénz és a Quimby kapta a legnagyobb médiafigyelmet a nyári koncertsorozatok ideje alatt, de ezer fölötti megjelenéssel bírt Freddie, a Wellhello és Ákos is. Az eredmény rámutat arra is, hogy a Facebook legnépszerűbb előadói korántsem a legtöbbet szerepelő zenészek a hagyományosnak tekinthető médiában.

A TOP 20 előadó a médiamegjelenések alapján. Forrás: Observer
A TOP 20 előadó a médiamegjelenések alapján. Forrás: Observer

A rádió, televízió, print és online sajtó tematikáját jellemzi, hogy a megjelenések 70 százaléka programajánló jellegű híranyagként került napvilágra, és csak 15 százalék kapcsolódott szerzeményekhez, illetve azok slágerlistáihoz. Ennél is feltűnőbb, hogy míg a közösségi médiában jóval aktívabb a fellépők népszerűsítése, a sajtóban csupán a hírek 2 százaléka tartalmazott aktív kommunikációt az előadók részéről interjú, vagy bármilyen nyilatkozat formájában. A koncertekről szóló beszámolók, kritikák pedig az 1 százalékot sem érték el. A maradék 12 százaléknyi híranyag főként egy-egy zenekari tagot érintő hírrel összefüggésben jelent meg – áll az Observer elemzésében.

A Sziget Fesztivál hozta a legnagyobb médiapublicitást

Május 1. és szeptember 18. között a fellépők számára a legjelentősebb publicitást a Sziget Fesztivál jelentette, a tárgyidőszak híreinek 10 százaléka ennek kapcsán jelent meg. 8 százaléknyi megjelenés kapcsolódott a Budapest Park nyári koncertsorozatához, 7-7 százalék pedig a VOLT Fesztiválhoz és a Petőfi Rádió átszervezéséhez. Számottevő mennyiségű hír jelent meg a rekordlétszámú érdeklődő részvételével zajló Művészetek Völgye, az újdonságokkal jelentkező Szegedi Ifjúsági Napok, a szezonnyitó Feszt! Eger, a Velencén megrendezett EFOTT, a teltházas Fishing on Orfű, a debreceni Campus Fesztivál, a húszéves FEZEN, a jótékonysági akciót szervező PLÁZS, valamint a Nagyon Balaton fesztiváljai, a Strand és a B.my.Lake eseményeivel kapcsolatban is. A Fonogram-díjátadó elsősorban a Wellhellónak és a Margaret Islandnek eredményezett számos megjelenést, míg az újonnan alapított Petőfi Zenei Díj többek között Ákos, a Halott Pénz, a Punnany Massif és a Wellhello publicitását növelte.

A 20 legnagyobb híraktivitással rendelkező fellépő összesen 18.333 releváns híranyagban jelent meg, ennek 75 százaléka online hírportálokon, 21 százaléka print felületeken, további 621 tudósítás pedig rádió és televízió csatornákban került napirendre. A Sziget nagyszínpadát is megjáró, 1427 tartalomban szereplő Halott Pénz elsősége annak tudható be, hogy új lemezük debütálását követően minden jelentős fesztiválon részt vettek. A Quimby a koncertjei mellett a 25 éves fennállás ünneplésével ért el jelentős médiaaktivitást, mindössze 4 megjelenéssel elmaradva a Halott Pénztől. Freddie főként az Eurovíziós Dalfesztiválnak köszönhetően került dobogóra, 1365 megjelenésének 78 százaléka foglalkozott a stockholmi fellépéssel, emellett kiemelendő, hogy a vizsgálatba kerülő rádiós és televíziós beszámolók negyede a győri előadóval foglalkozott.

A listán helyet kaptak kevésbé ismert előadók is, akik a hagyományos médiában sokat szerepeltek ugyan nyáron, azonban a Facebook rajongóik száma még nem éri el a többiekét, ilyen az Ivan & The Parazol és a Margaret Island, mely a 7. legtöbb híranyagban szerepelt, lájkolóinak száma azonban a legkevesebb a mezőnyből. Ezzel szemben a Facebook oldaluk népszerűsége ellenére is mérsékeltebb súlyt kapott a sajtóban Rúzsa Magdi, a Csík Zenekar és a Hooligans.

Caramel és Kis Grófó sem fért be a TOP20-ba

Népszerű előadók maradtak le a TOP 20-ról, Caramel annak ellenére sem került a legtöbbet említett zenészek közé, hogy már több mint 400 ezer lájkolóval rendelkezik. A nyár legnézettebb YouTube klipje, a Semmi gond című szerzemény sem volt elég, hogy Mario és Essem felkerüljön a listára, de népszerű videóik ellenére hasonlóan járt Kis Grófo és L.L. Junior is. A közösségi médiában szintén erős Majka & Curtis sem szerepelt túl sokat a hagyományos sajtó felületein, de Deniz olimpiára írt dala és a Soho Party fociláz idején rehabilitált slágere is inkább a közösségi oldalakon élte fénykorát. Kowalsky meg a Vega és a Bon Voyage pedig hiába szerepel a MAHASZ nyári album toplistájának dobogóján, nem értek el kiemelkedő említésszámot. A Nagy-Szín-Pad verseny döntősei szintén nem kerültek a TOP 20-ba, azonban nem sokkal maradt el ettől a pozíciótól a Bagossy Brothers Company és a Bohemian Betyars sem.

Az Observer médiaelemzése összességében azt állapította meg, hogy az előadók intenzív sajtóvisszhanggal rendelkeznek, azonban a médiumok szerepe meglehetősen eltér a közösségi oldalak trendjeitől.

(Kiemelt kép: Halott Pénz (Marsalkó Dávid) az EFOTT-on tavaly júliusban. MTI Fotó: Kovács Tamás)

 

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

US actress Sharon Stone arrives on May 21, 2013 for the screening of the film "Behind the Candelabra" presented in Competition at the 66th edition of the Cannes Film Festival in Cannes. Cannes, one of the world's top film festivals, opened on May 15 and will climax on May 26 with awards selected by a jury headed this year by Hollywood legend Steven Spielberg.     AFP PHOTO / LOIC VENANCE / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.