Dirk Gerkens (TV2 vezérigazgató), Andy Vajna, a TV2 tulajdonosa és felesége, Vajna Tímea. Fotó: Telenor
Média

Földbe döngöli új műsora a TV2-t

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 09. 08. 12:20

Még egy kábeltévén megismételt műsort is többen néztek, mint Andy Vajna legfőbb csatornáján a Star Academy című nagyszabású produkciót, mely ezen a héten sem remekel egyelőre.
Korábban a témában:

Úgy tűnik, hiába minden, például egy jakuzziban csókolózó édeshármas, a TV2 főcsatorna idén ősszel elindult, nagy elánnal beharangozott és monumentális stúdióban készülő, valóságshow-elemekkel vegyített zenei tehetségkutatója, a Star Academy egyszerűen teljes érdektelenségbe fullad, az továbbra sem tud magához térni a nézők kegyeiért folytatott versenyben.

A múlt héten már megírtuk, hogy komoly nézettségi gondjai vannak a realitys show-műsornak: a Star Academy szeptember elsejei összefoglalóját például a 18-49-es korosztálybeli tévénézők 5 százaléka választotta a Nielsen Közönségmérés műszeres adatai alapján, miközben a Cool TV-n látható Dr. Csont című sorozat iránt nagyobb volt az érdeklődés, vagyis már akkor is a kábeltévék szintjére esett vissza a TV2.

Gondoltuk, hátha azóta sikerült javítania a műsornak, ezért ismét megszereztünk friss nézettségi adatokat. A szeptember 6-i (keddi) nézettségi adatokra rápillantva azonban hamar nyilvánvalóvá válik, hogy a TV2-t ismét a földbe döngölték.

Volt, hogy az RTLII kábelcsatornán ismétlésként vetített Showder Klubot is többen nézték, mint a nagy országos kereskedelmi csatornán a Star Academy friss adását. De ennél is súlyosabb Andy Vajnáék szempontjából, hogy a főműsoridő utolsó egy órájában egyszerre három RTL-es kábelcsatorna is verte a TV2-t. Az talán ezek után nem meglepő, hogy a Való Világ háttérműsora is kiütötte a TV2-t.

Mutatjuk ugyanezt a Nielsen Közönségmérés műszeres adatai alapján felnagyítható ábrán is. (A TV2 és a Star Academy kék színnel van jelölve.)

 

Televíziók nézettsége szeptember 6-án
Televíziók nézettsége szeptember 6-án

Harmadannyian nézték kedd este a TV2-t, mint az RTL Klubot

Jól látszik az is, hogy a 19-től 23 óráig tartó tévés főműsoridőben a 18-49-es korosztályban az RTL Klubot a nézők 18,1 százaléka választotta, míg a TV2-t ennek körülbelül harmada: 6,4 százalék volt a közönségarányuk. A harmadik helyen az RTL Magyarországhoz tartozó Cool TV-nek 5,1, az RTLII-nek 4,3, és a szintén RTL-es portfólióba tartozó Film+ csatornának 4,2 százalékos share-je volt. A TV2 Média Csoporthoz tartozó Mozi+ csatornának 2,8 százaléka volt az esti órákban.

Az M1-et többen nézték, mint az ATV-t

A TV2 értékesítési csoportjának honlapján egyébként megtaláltuk a főcsatorna és a cégcsoport néhány új kis csatornájának 35. hétre vonatkozó teljes nézettségi adatát (18-59-es korosztály vizsgálatát), illetve a többi, nem TV2-s csatorna adatát. E szerint a TV2 egész heti átlagos közönségaránya 10,2 százalék volt, míg az RTL Klubé 18,5 százalék. A TV2 új Mozi+ elnevezésű filmcsatornája változatlanul erős: az 5. legnézettebb tévé volt és 4,1 százalékos közönségaránnyal rendelkezett. A Super TV2 2,7 százalékot ért el, és ezzel a 8. legnézettebb csatorna lett az országban. A TV2 Média csoport FEM3 csatornája a 19. helyen landolt 1,0 százalékos közönségaránnyal, míg az új szappanopera-csatornájuknak, az Izaura televíziónak 0,3 százalékosra sikeredett a közönségaránya.

Az alábbi ábrán az is látható, hogy a “nemzeti hírtévé”, az állami M1  hírcsatorna adását a 18-59-es korosztály 1,8 százaléka nézte, ezzel a 12. a csatornák között. Az ATV-nek egyébként valamivel lemaradva, 1,1 százalékos lett a nézettsége.

Az M4 Sport közönsége sokat csökkent az olimpia végeztével, így 1,0 százalékos share-rel a 20. helyen szerepeltek.

További érdekességek is vannak az ábrán, érdemes felnagyítani.

A 35. hét legnézettebb tévécsatornái a 18-59-es korosztály körében. Forrás: TV2 Sales
A 35. hét legnézettebb tévécsatornái a 18-59-es korosztály körében. Forrás: TV2 Sales

(Kiemelt képen: Dirk Gerkens, a TV2 vezérigazgatója, tőle jobbra Andy Vajna, a TV2 tulajdonosa és felesége, Vajna Tímea egy nyári Telenor-rendezvényen. Fotó: Telenor)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

People gather next to flowers, candles and other items set up on the Las Ramblas boulevard in Barcelona as they pay tribute to the victims of the Barcelona attack, a day after a van ploughed into the crowd, killing 13 persons and injuring over 100 on August 18, 2017.
Police hunted for the driver who rammed a van into pedestrians on an avenue crowded with tourists in Barcelona, leaving 13 people dead and  more than 100 injured, just hours before a second assault in a resort along the coast. / AFP PHOTO / PASCAL GUYOT
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.