Média

A Snapchat megint nagy bevásárlást hajt végre

A Snapchat lesz a tulajdonosa a Vurb nevű startup cégnek, melyért 110 millió dollárt fizet.

A Vurb megoldása
A Vurb megoldása

A The Information cikke szerint  110 millió dollárért felvásárolja a Vurb nevű, okostelefonos keresőmegoldást kifejlesztő startup céget a főleg fiatalok körében népszerű Snapchat, mely a tranzakciót készpénzben és saját részvényekkel fizeti ki.

Az egyelőre nem teljesen tisztázott, hogy mik a szándékai az öt éve létező startup felvásárlásával a Snapchatnek, a Vurb mindenesetre egy olyan applikáció, ami kényelmes keresést tesz lehetővé, valamint segítségével felkutathatók az éppen trendi témák, valamint különböző foglalásokat is le lehet vele bonyolítani az afféle rendszerekben mint az Uber és a Lyft közösségi személyszállító megoldások, anélkül, hogy ehhez a különböző applikációkat kellene elindítani, és azok között lépkedni. Azonban mint a theverge.com megjegyezte: a Vurb mostanáig nem igazán vált sikeressé, legalábbis a Google Play és az App Store alapján nem a legkeresettebb applikációk közé tartozik.

A Snapchat valószínűleg azt tervezi, hogy a Vurb technológiáját beépíti a Snapchat rendszerébe, elősegítve ezáltal az üzenetek közötti keresést, valamint olajozottabban működő ajánlórendszerre is számíthatnak a felhasználók, illetve jóval könnyebb lesz a trendek figyelése.

Már a második nagy felvásárlásuk az idén

A 110 millió dolláros vételár 75 százalékát fizetik ki részvényekkel, míg a fennmaradó 25 százalékot készpénzzel. A Snapchat ezenkívül további jelentős összeget fizet ki a Vurb csapat tagjainak, hogy azok ne széledjenek szét.

Ez már a második nagy felvásárlás 2016-ban a Snapchattől, mely korábban a Bitmojit vásárolta fel 100 millió dollár körüli összegért. A személyre szabott Bitmoji matricák már meg is jelentek azóta a Snapchatben.

Egyébként a Snapchat több más népszerű szolgáltatáshoz is valamilyen felvásárlás útján jutott hozzá. Ilyen felvásárlással került be a népszerű “lencse” funkció is a Snapchatbe, amivel sajátos effekteket lehet végrehajtani. Ez eredetileg a Looksery nevű ukrán startup cég fejlesztése volt, de a Snapchat 150 millió dollárért felvásárolta még tavaly.

A Snapchat folyamatosan új bevételi források után néz. Nemrég például az e-kereskedelem felé is nyitottak, valamint például olyan nagy médiavállalattal is szövetségre léptek mint az egyebek mellett a Music Television csatornát is működtető Viacom,

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik