Média

Kiterítette számait a UPC és tulajdonosa, a Liberty Global

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 05. 11. 13:10

A UPC Magyarország és anyavállalata, a Liberty Global is közzétette első negyedéves üzleti eredményeit. Szépen növekedtek.

Erős számokkal zárta a 2016-os üzleti év első negyedévét a Liberty Global plc, a világ vezető nemzetközi kábelkommunikációs vállalatcsoportja, amely tegnap jelentette be a március 31-én zárult első üzleti negyedévének pénzügyi és működési eredményeit a Liberty Global Csoportra és a LiLAC Csoportra vonatkozóan.

Az üzleti eredmények alapján a vállalat RGU-inak (Revenue Generating Unit: jövedelemtermelő szolgáltatási előfizetési egység, azaz előfizetés) száma 2016 első negyedévében megkétszereződött az előző év azonos időszakához képest, és így elérte a 156 ezret. A sikeresen végrehajtott áremelések a 2016-ra tervezett további növekedés biztosítékai lehetnek.

A folyamatos hálózatfejlesztéseknek köszönhetően 2016-ban a tervek szerint összesen 1,5 millió új háztartásba jut el a Liberty szélessávú hálózata. A vállalat 4,6 milliárd dollár bevételt könyvelt el, ami 3 százalékos korrigált bázisú növekedést jelent. Chilében 8%, Németországban és Belgiumban pedig 5-5 százalékos volt a korrigált bázisú növekedés.

A korrigált bázisú működési cash flow (OCF) az előzetes várakozásoknak megfelelően 3 százalékos növekedéssel elérte a 2,1 milliárd dollárt. A működési bevétel 587 millió dolláros értékkel, 5 százalékot gyarapodott el az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Elsősorban a kifizetések időzítésének köszönhetően a negatív szabad cash flow (FCF) értéke 85 millió dollár volt, igazolva azokat az előzetes célkitűzéseket, amelyek a 2016-os üzleti évre 2 milliárd dollárt meghaladó FCF értéket irányoznak elő. Az üzleti jelentésben az is áll, hogy a Liberty Global 286 millió dollár saját tőkét vásárolt vissza 2016 első negyedévében.

Mike Fries, a Liberty Global vezérigazgatója az első negyedéves eredményeket értékelve elmondta:

Saját elvárásainkat is meghaladja az RGU-k számának 150 ezres növekedése, bizonyítva, hogy minden termékünk tekintetében lendületesen tudjuk növelni teljesítményünket. Továbbra is jelentős hangsúlyt fektetünk az innovációra és a hálózatfejlesztésre, hiszen célunk a felhasználói élmény kiterjesztése. 2016-ban az előfizetések számának további növekedésére számítok.

A UPC Magyarország is magabiztosan növekedett

Anyavállalata, a Liberty Global 2016. évi első negyedéves üzleti jelentését követően a UPC Magyarország is közzétette eredményeit szerdán. Az adatok továbbra is magabiztos növekedést mutatnak. A cég az év első három hónapjában 21 ezer új háztartásra terjesztette ki hálózatát, mobil-előfizetőinek száma pedig a negyedév végére 40 ezerre nőtt.

A magyar cég 2016 első három hónapjában ismét növelte bevételeit az előző év hasonló időszakához képest. Ez sorban a kilencedik negyedév, amely a szolgáltató számára stabil bevételnövekedést hozott, ami azt jelzi, hogy a vállalat a kiegyensúlyozott fejlődés útján halad.

A UPC az év elején jelentősen növelte szolgáltatási területét: az első három hónapban 21 ezer új háztartásra terjesztette ki hálózatát, így Magyarország legnagyobb lefedettségű 500 Mbit/s sebességre képes, gyors internetszolgáltatása már a teljes UPC hálózat 87 százalékán elérhető. Március végére a cég ügyfeleinek száma elérte a 810 ezret; különböző tévés, internetes, mobil- és telefonos szolgáltatásokhoz kapcsolódó előfizetéseinek száma (Revenue Generating Unit) pedig – 32 ezerrel – 1 840 000-re nőtt.

A vállalat márciusban ünnepelte a korlátlan adatforgalmat kínáló UPC Mobil elindításának első évfordulóját, ennek eredményeiről is beszámoltak a gyorsjelentésben. A UPC Mobil előfizetői köre dinamikusan növekedett az első negyedévben, így a cég mobilszolgáltatásait ma már 40 ezer ügyfél használja.

Az első negyedévben a UPC tovább erősítette vezető pozícióját a magyar digitális tévé piacon. Tévés szolgáltatásának kiemelkedő eredményeihez nagymértékben hozzájárult MyPrime, havi előfizetéses, korlátlan online videotékájának népszerűsége is: a 2016 januárjától áprilisig tartó időszakban 84 százalékkal nőtt azok köre, akikhez nem csomagban jut el a szolgáltatás, hanem külön előfizettek rá.

Újabb 21 ezer háztartásban tettük elérhetővé szolgáltatásainkat az első három hónapban, ennél lendületesebben nem is indulhatott volna az év

– idézi a gyorsjelentés kapcsán kiadott közlemény Magnus Ternsjöt, a UPC Magyarország vezérigazgatóját.

Nagyon elégedett vagyok vállalatunk negyedévről negyedévre felmutatott teljesítményével, és örömmel látom, hogy mobilüzletágunk is egyre inkább hozzájárul eredményeinkhez. Nem állunk le az innovációval sem: egy jelentős tévés újítással készülünk, melynek bejelentése a közeljövőben várható.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

US actress Sharon Stone arrives on May 21, 2013 for the screening of the film "Behind the Candelabra" presented in Competition at the 66th edition of the Cannes Film Festival in Cannes. Cannes, one of the world's top film festivals, opened on May 15 and will climax on May 26 with awards selected by a jury headed this year by Hollywood legend Steven Spielberg.     AFP PHOTO / LOIC VENANCE / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.