biztonsági öv
Média

Nem csak az autóreklámban kell bekötni az övet: aggályos magatartásra ösztönző reklámok

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 04. 06. 09:59

Workshopot tartott az ártalmas magatartás ösztönzés tilalmának vizsgálati eredményéről és tanulságairól az Önszabályozó Reklám Testület, amely egy új útmutatót is elkészített a téma kapcsán.
Korábban a témában:

A most megrendezett workshopon elhangzott, hogy társszabályozási megállapodás alapján évente két átfogó ellenőrzést végez az ÖRT.  Ezek az átfogó vizsgálatok lényegesen részletesebbek, mint a monitoring: szempontok kidolgozása, reklámok ellenőrzése, workshop, tanulságok és a tapasztalatok megosztása – így válik kerek egésszé, és a szakma számára hasznossá a monitoring vizsgálat.

2015 második félévében a szeptemberben közzétett tévéreklámokat az egészségre, a biztonságra és a környezetre ártalmas magatartás ösztönözésének tilalmáról szóló szabály betartásának szempontjából vizsgálták. A vizsgált 6745 reklám 656 különböző kreatív megoldást jelentett, és a vizsgálat 99,0 százalékos megfelelést hozott:

mindössze 7 problémás és 8 aggályos elemet tartalmazó reklámfilmet találtak.

Az elmúlt időszak tanulsága: a reklámokban is be kell kötni a biztonsági övet, méghozzá nemcsak a gépkocsi reklámokban. A gyerek ne használjon veszélyes eszközt szülői felügyelet nélkül. A környezet károsítása, például a szemetelés mint elfogadott mozdulat ne legyen a reklámokban. Az eredmények alapján szerencsére ez nem is jellemző.

Az előszűrés során problémásnak ítélt reklámról a társszabályozási szerződés szerint egyébként az ÖRT elnöksége dönti el, hogy a probléma súlyossága indokolja-e, hogy eljárást indítsanak.

Jelen esetben nem komoly vagy durva hibáról, inkább apró bakikról volt szó, így döntésünk értelmében nem indítottunk eljárást, viszont fontosnak tartottuk, hogy a médiát és a reklámozót is tájékoztassuk a kifogásolt elemekről, és felhívjuk a figyelmet a jövőben figyelembe veendő szempontokra

– jelentette ki Megyer Örs, az ÖRT elnöke.

A monitoring-vizsgálat már önmagában is nagy munka, de a lényeg nem csupán a reklámok ellenőrzése, a számszaki eredmény vagy a jelentés elkészítése. A szempontokat egy szakértő, gyakorló szakemberekből álló csapat segítségével állítottuk össze, és a vizsgálati folyamat lényeges eleme, hogy az érintettek tájékoztatásán túl egy workshop keretében osztottuk meg a vizsgálat tanulságait, és tettük közzé a témához kapcsolódó útmutatónkat. Meggyőződésem, hogy így lesz kerek a történet, és a további jó megfelelés érdekében így tudunk tenni a szakmáért

– hangsúlyozta Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára.

A szakma büszke lehet a 99 százalékos megfelelési eredményre. De mint tudjuk, az ördög a részletekben rejlik, ezért fontosnak tartottuk, hogy a vizsgálati szempontokat megosszuk a tagjainkkal és az érintettekkel, hogy a jövőben is elkerüljék a bakikat, és még tudatosabban figyeljenek az egészségre, biztonságra és környezetre ártalmas magatartás elkerülésére a reklámokban

– tette hozzá Kázmér Judit, az ÖRT alelnöke.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.