online reklám digitális reklám
Média

Új programmatic megoldás a magyar piacon

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 02. 09. 00:45

Magyarországon is elindul a Dentsu Aegis Network (DAN) programmatic buying szolgáltatása, az Amnet.
Korábban a témában:

Mi a programmatic?

Programmatic lényege, hogy az online kiadók vagy tartalomszolgáltatók szoftverek segítségével bocsátják áruba a hirdetési felületeik egy részét, míg a hirdetők szintén szoftverek segítségével vásárolják meg azokat. Vagyis gépekkel, automatizált módon vásárolunk és értékesítünk online hirdetéseket.

Februártól hivatalosan elindul az Amnet, a cégcsoport saját fejlesztésű, valós idejű licitálásos technológián alapuló programmatic platformja Magyarországon is, amellyel így már 35 piacon érhető el a hálózat Real Time Bidding (RTB) szolgáltatása.

A platform felhasználói érdeklődésen és vásárlási szándékon alapuló pontosabb targetálás segítségével hatékony médiavásárlási szolgáltatást és ezáltal magasabb megtérülést biztosít a cégcsoport ügyfelei számára performance és branding célú kampányaik esetén.

Az Amnetet több mint 22 piacvezető DSP-vel (Demand Side Platform, hirdetőoldali piactér) integrálták annak érdekében, hogy valóban azt a technológiai egységet tudják használni adott ügyfél adott kampányára, amely annak céljait leginkább támogatja. A platformok lehetővé teszik az integrált kampányok (display, mobil, videó, social) egyben történő tervezését, kezelését, elemzését és optimalizálását.

A DSP-kkel és bármilyen külső adatforrással integrálható saját fejlesztésű Data Management Platform (DMP) pedig lehetővé teszi az adatok egy helyen történő kezelését, ezáltal a felhasználók viselkedésének sokkal mélyebb megértését.

Az Amnet csapatának vezetőjének Osipovich Mariannát kérték fel, aki korábban az iProspect-nél már 2011 óta menedzselt programmatic kampányokat több piacra vonatkozóan. Az ő munkáját Can Yildiz segíti, aki a török Amnettől érkezik, ahol részt vett az ottani Amnet elindításában. Horn Miklós pedig programmatic account executive szerepbe érkezik haza Londonból, ahol a tapasztalatát szerezte ezen a területen. A terület elindításáért és működéséért Turóczi András, a Dentsu Aegis Network médiaszolgáltatásokért felelős igazgatója felel, aki a következőkben foglalta össze gondolatait:

2011 óta nyújtunk programmatic szolgáltatást a cégcsoport keretein belül, de a piac mérete, fejlettsége és a hálózat nemzetközi prioritásai miatt csak mostanra ért meg arra a helyzet, hogy a saját megoldásunkkal tudjunk jelentkezni a piacon. Mariannal 5 éve, gyakorlatilag a programmatic téma születésétől együtt dolgozunk és nagyon büszke vagyok, hogy egy ilyen erős és fontos termék bevezetését alig néhány hónap alatt sikerült tető alá hoznunk. Ügyfeleink digitális kampányaiban az Amnet egy nagyon komoly lépés tud lenni a magasabb hatékonyság, alacsonyabb költségek által fémjelzett irányba.”

Osipovich Marianna hozzátette:

Ez egy nagyon izgalmas dolog az ügynökségi csoport életében. A világ egyik vezető digitális szereplője nemzetközi piacon már bizonyított szabványok mentén tudja helyi és globális ügyfeleit kiszolgálni. Az Amnet lehetővé teszi számunkra, hogy jobb digitális eredményeket érjünk el, amelyek jelentősen növelik a digitálismédia-beruházások hatékonyságát. A platform segítségével a lehető legoptimálisabban tudjuk valós időben célozni a számunkra valóban értékes felhasználókat, amely nagyobb üzleti értéket teremt ügyfeleink számára. Ebben nagy segítségünkre vannak a helyi programmatic partnerek, elsősorban a Hoppex és Project Agora, de távlati célunk, hogy előbb utóbb minden inventoryt az Amneten keresztül vásároljunk, ezért szorosan együttműködünk a helyi partnerekkel ennek megvalósítása érdekében.”

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.