YouTube versus tévé
Média

A YouTube már a tévékkel vetekszik

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2015. 11. 23. 12:17

A brit médiahatóság, az Ofcom legújabb jelentése szerint a fiatal angol tinik ma már inkább a YouTube-ot választják, szemben a televíziós műsorokkal. A kutatási adatok arra is rávilágítanak, hogy  kevesen tudják megkülönböztetni az online keresési eredmények között megjelenő hirdetéseket a natív tartalomtól.

A gyerekek és szülők médiahasználati szokásairól és attitűdjeiről szóló (The Children and Parents: Media Use and Attitudes Report című) jelentést közel ezerháromszáz, 5 és 15 év közötti tinivel és szüleivel készült interjú alapján készítette az NMHH brit megfelelője, az Ofcom.

A médiahatóság eredményei közül az egyik legérdekesebb, hogy a 12-15 év közötti fiatalok 29 százaléka választ inkább YouTube videókat, szemben azzal a 25 százalékkal, aki elsősorban a tévéműsorokat választja.

A kutatás alapján tehát fordulóponthoz érkeztünk, hiszen 2014-ben még 25 százalék volt a YouTube videmóegosztót elsőnek megjelölők aránya és jóval magasabb (30 százalék) a tévéé.

Jól látszik, hogy a következő generációk számára a digitális csatornák válnak a tartalomfogyasztás elsődleges forrásává. Például a 12-15 évesek egy ma még kicsi, de egy év alatt 3-ről 8 százalékra növekvő tábora a YouTube-ról informálódik a világ történéseiről, mivel az ott látható videókat teljesen pontosnak és hitelesnek találja.

Könnyen manipulálhatók a fiatalok

Emellett nagyon fontos az is, hogy a 12 és 15 közöttiek körében minden ötödik fiatal azt mondta, hogy ha valamit kilistáznak a keresőmotorok, akkor az az adott információ hiteles. A válaszadók 50 százaléka azonban képes volt bizonyos kritikai fenntartásokkal kezelni ezeket a találatokat is.

Érdekes az is, hogy a fiatalok hogyan viszonyulnak a keresőtalálatok között lévő hirdetésekhez. Amikor egy olyan képet mutattak meg számukra, ami a Google találati oldalát mutatta a „trénerek” kifejezésre, az interjúban résztvevők figyelme a weboldalon lévő első két találatra irányult, amelyek azonban sárga Ad felirattal is megjelölt hirdetések voltak. Csak a válaszadók 31 százaléka vette észre, hogy ezek szponzorált találatok voltak.

A kutatási jelentés teljes terjedelmében letölthető az Ofcom oldaláról.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

LONDON, ENGLAND - MARCH 22:  A member of the public is treated by emergency services near Westminster Bridge and the Houses of Parliament on March 22, 2017 in London, England. A police officer has been stabbed near to the British Parliament and the alleged assailant shot by armed police. Scotland Yard report they have been called to an incident on Westminster Bridge where several people have been injured by a car.  (Photo by Carl Court/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.