jön az új google+
Média

Átszabják a Google Plus-t: jobb lesz a hirdetőknek is

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2015. 11. 20. 09:22

A Google eleinte nem túl sikeres közösségi médiás felülete, a Google Plus a közeljövőben teljesen megújul.  Kevésbé lesz Facebook-klón, inkább a Pinterestre fog hasonlítani a működési elve, ugyanis főleg a közösségekre és az adott témákhoz kapcsolódó tartalmak összegyűjtésére koncentrál majd.  Ez a hirdetőknek is jobb targetálást tesz majd lehetővé.

Sokáig úgy tűnt, hogy a Google+ közösségi hálózat lényegében halott, sokáig alig volt rajta egyáltalán tartalom. Azonban a Google nemrég úgy döntött, hogy megújítja és ismét hozzáfog, hogy sikeressé tegye. A háttérben nagy erőkkel zajlik már a megújulás, amivel nem sokára a felhasználók is találkozhatnak majd. Pedig amikor a Google illetékesei eleinte arról kezdtek beszélni, hogy bizonyos szolgáltatásokat kikapcsolnak a Google+-on, hogy az erőfeszítéseiket jobban fókuszált élmények nyújtására összpontosíthassák, a lépést többen annak tudták be, hogy a Google végül is leállítani készül a G+-t.

Azonban most épp az ellenkezője történik. Eddie Kessler, a Google illetékes igazgatója egy friss blogbejegyzésben harangozta be, milyen is lesz az új Google+. A közösségi médiás felületet és szolgáltatásait részleteiben is újragondolják.

A fókuszban a témakörök köré épülő csoportkommunikáció

A megújulás során különösen nagy hangsúlyt kapnak majd azok a közösségek, csoportok, amelyek egymással adott témakörök (például egészség, bélyeggyűjtők társasága, zombi macskák stb.) köré építve osztanak meg információkat, posztokat. Az eredmény, hogy a Google+ kevésbé kelti majd egy zavaros Facebook-klón érzetét, mint amikor a Google közösségi site-ja elindult, és jobban fókuszálnak majd az adott érdeklődési körök köré épülő megosztásokra.

Persze sok hasonló oldal van már, amelyek egy adott téma köré csoportosuló tartalmakra építenek, ilyen például a Reddit vagy a Pinterest is, de a dedikált tartalmakra fókuszálással a cég olyan új felhasználókra is szert tehet, akik ezekbe a beszélgetésekbe bekapcsolódva válnak hűséges látogatóvá.

A hirdetők jobban tudnak majd targetálni

Persze az új iránynak van még egy nagy előnye. Ez pedig a hirdetések területe. Ugyanis jóval könnyebben lehet eladni hirdetési helyeket adott témakörök köré, hiszen így a hirdetők megtehetik, hogy csak a macskák, vagy éppen az autók iránt érdeklődő látogatóknak tesznek közzé bizonyos reklámokat. Vagyis a hirdetések jobban targetálhatók lesznek adott célcsoportok számára, csökken a meddőszórás. A látogató pedig azt érzékeli, hogy valóban hasznos hirdetéseket kap a korábbi “szőnyegbombázás” helyett.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

US actress Sharon Stone arrives on May 21, 2013 for the screening of the film "Behind the Candelabra" presented in Competition at the 66th edition of the Cannes Film Festival in Cannes. Cannes, one of the world's top film festivals, opened on May 15 and will climax on May 26 with awards selected by a jury headed this year by Hollywood legend Steven Spielberg.     AFP PHOTO / LOIC VENANCE / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.