Épp sikerül kihevernem a kilencórás repülőút és a hatórás kihallgatás fáradalmait, amikor házigazdám, az időközben menő ügyvéddé avanzsált Cathrine Keys feldobja a labdát, hogy ugorjunk le valamelyik klubba. A legmenőbb hely jelenleg a The Box, oda lenne jó bejutni, ez azonban egyszerű földi halandónak nehéz. A helyfoglalás ezerkétszáz amerikai dollárnál kezdődik, a New York-iak mégis meg vannak veszve a sötét hangulatú, snuff-filmeket és szadomazóklubokat idéző színháztól, a hírhedten beteg előadásoktól. Miközben készülődünk, Cathrine törperevüvel riogat, majd hozzáteszi, reméli, nem sajnálom az öltönyömet, mert elképzelhető, hogy egyszerűen le fognak minket pisálni a színpadról, már, ha bejutunk.
Oké az orosznak kinéző csávó
Manhattan felé kiokosítom magam a Box történetéről: Londonban és New Yorkban működik a varieték színháza, mindkét helyen óriási érdeklődéssel övezve. A felső tízezer tagjainak sok pénzt megér, hogy hétvégén sokkolják és megalázzák őket. Az előadások éjjeli egykor kezdődnek; a show sötét utazás az emberi természet mélyére, vér, húgy és egyéb testváladékok kíséretében. „Minden fétisre választ ad” – írták a helyről londoni kritikusok, ők pedig nem viccelnek ilyesmivel.
Játszanak persze drogok is, ezek elengedhetetlen kellékei a New York-i partiszcénának: nincs ember, kinek ne lapulna a zsebében kokain, oxycodone vagy molly. Ez utóbbi a legfelkapottabb cucc a partizók körében, az extasyrobbanás óta.
A BOX szigorú dresszkóddal és a mobiltelefonok teljes tilalma mellett működik. Senki sem fényképezheti sem a műsort, sem a belső teret, a próbálkozás azonnali kitiltással és a készülék elkobzásával jár. Nem is nagyon találni a neten komolyabb fotót a BOX-ról, leszámítva néhány kicsempészett szelfit.
Természetesen nem foglalunk asztalt, hisz’ nincs rá ezerkétszáz dollárunk. A tizenegy órás nyitásra megyünk oda, hátha beengednek az elején. Cathrine nem sok reményt fűz a dologhoz, igaz, nem veszíthetünk semmit.
A BOX a Chrystie utcában található, Manhattanben. Nincs neonfény, semmilyen jelzés, csak a raktárépületre hajazó bejárat előtti álldogáló fekete kidobók jelenléte jelzi, hogy megérkeztünk.
„Van foglalásuk?” – kérdezi az egyik öltönyös.
„Nincs.” A fickó arcáról lehervad a mosoly, int, hol álljunk sorba. Előttünk két ázsiai lány kisestélyiben.
„Most mi lesz?”- kérdezem Cathrine-t.
„Várunk, míg döntenek rólunk.”
A BOX belső tere Michelle Santiago elmeszüleménye: horrorfilmeket idéz falra szerelt gyerekjátékokkal, sötét képekkel. A pultban szadomazoszerelésbe öltözött fiúk és lányok szolgálják ki az embert. Lépcső vezet az emeleti páholyokba, ahol Wall Street-i farkasok pihenik ki a munkahetet, a színpad előtt is asztalok állnak a leggazdagabbaknak. Iszogatunk és terepszemlézünk, miközben a DJ-k Ace of Base-t mixelnek Depeche Mode-dal.
A közönséget állítólag mindenbe bevonják az előadások során – mondja Cathrine.
A ruhatárost arról kérdezem, merre a mosdó, és azt a választ kapom, hogy „az egyszerűek a felső szinten találhatók, az unisex az alagsorban”, de oda magammal vihetem a barátomat, barátnőmet is.
Megindulunk Cathrine-nel a pincébe. A falon bársonytapéta, dekorációként vitrinekből dunsztos üvegben kiállított állatpreparátumok figyelnek. Az unisex mosdó tíz szeparált helyiség. A vécékagyló csupán dísz, ide dugni és kokózni jár le az úri közönség. A mexikói vécésnéni csak akkor borul ki ránk, amikor külön-külön fülkébe vonulunk pisilni.
Leszarunk titeket, és sokat fizettek érte
Éjjeli egyre óriási tömeg gyűlik össze, de így sincs zsúfoltság. A férfiakon öltöny, a nőkön kisestélyi. Mindenki iszik, mint a kefekötő vagy hülyére csapja szét magát kokainnal és/vagy bármi más cuccal.
A show lassan kezdetét veszi, igaz, a függöny még nincs elhúzva. Aranycsillámmal lekent, ragyogóarcú fiú villantja meztelen testét hófehér ruhába öltözött, fehér hajú királynak/királynőnek öltözött shemale társaságában.
Mivel nincs asztalfoglalásunk, a terem bejáratától nézhetjük a műsort.
Letekerik a fényt, a színpadon egy dominának öltözött, felnyírt hajú, feltűnően szép fekete lány, Ashley. „Mi újság, picsák?” – búgja a mikrofonba, ováció fogadja, majd Depeche Mode-ot énekel.
Négy, szintén BDSM-re hajazó félmeztelen lány kezd táncolni, finoman paskolva egymást. Ashley a dal közepén odalép az egyik asztaltársasághoz, kézen fog egy öltönyös fiút, és felvezeti a színpadra. A függöny egy pillanatra lemegy, majd amikor ismét felgördül, a srác székhez kötve, bekötött szemmel, feltépett inggel ül, és az előbbi táncosok verik rendületlenül. A közönség tombol. Ez az első szám. Látunk még egyebek mellett maszturbáló lányt táncolni, meztelenül gyűrűt ugrani.
Rövid szünet következik, ezalatt a felajzott közönség levonul az unisex mosdókba, ezután jön a műsor második része. Egy vécé áll a színpadon, oldalára erősített amerikai zászlóval. Hajnali kettő felé járunk, a vendégek előtt gyűlnek az üvegek, asztalonként tíz-tizenötezer dollárra saccoljuk a fogyasztást. Jogászok, brókerek kipirult arccal, minimum évi háromszázezer dolláros fizetéssel.
A színpadi vécé előtt egy piszkos hajléktalanra maszkírozott transzvesztita guggol háttal a közönségnek. Széttárja lábát, és konkrétan szarik, mindenki jól láthatja, ahogyan kipottyan belőle az ürülék. A közönség tombol. A méretes fekáliadarabbal egy hímlány megkenni hatalmas mellét, majd a zene ütemére játszani kezd a péniszével. A pokol akkor szabadul el, amikor szarral kezdi dobálni New York krémjét, melynek tagjai tapssal és rajongással üdvözlik a gesztust.
Az összes szám a szexszel van eladva, látunk akrobatikus táncot és törzsi emberáldozatot, ahol a bálványt játszó nőnek a közönség előtt szélesre tárt nemi szervéből egy emberi nyelvre hasonlító valami csúszik elő.
Jennifer. Miamiből
Két szám között megemlékezünk egy születésnapos társaságról. Ashley odalép egy a húszas éveinek elején járó lányhoz.
„Mi a neved, napsugár?”
„Jennifer.”
„És honnan jöttél?”
„Miamiból.”
„És nyaltál már fekete puncit?”
„Nem.”
„Nem” – imitálja cincogó hangon Ashley a lányt, majd visszasétál a színpadra.
„Jennifer – cincogja megint. – Miamiből.”
Majd a rendes, érces hangján folytatja: „Hát, kisangyalom, ez itt New York. És itt fekete puncit fogsz nyalni.”
„Igazán szerencsések vagyunk, hogy bejutottunk – mondja már kifelé egy Wall Street-i bróker, közben üdvözült pofával törölgeti a szart Hugo Boss-öltönyéről. – A jövő héten is jövök.”
Dohányzunk odakint, hímlányok vesznek körbe, lelejmolnak cigarettával, csevegünk.
„Csodás vagy”- mondja az egyik szőke.
„Te vagy csodás” – felelem.
„Mi a helyzet Budapesten?”
„Változatlan.”
„Jaj, szívecském, majdcsak lesz valami.”
„Hát igen.”
„Ne aggódj, te is megtalálod a hercegedet, jó nagy fasszal.”
„Vagy a hercegnőmet.”
„Igen. A hercegnődet. Jó nagy fasszal.”
Hajnali négyre érünk Lexington Avenue-i szállásunkra.