MUNICH, GERMANY - FEBRUARY 09: Workers of a railway company called "Meridian" are seen on duty at the two trains' collision site after two commuter trains collied on a route, close to Bad Aibling, approximately 60 kilometers (40 miles) southeast of Munich, Germany on February 09, 2016. At least 8 killed and several others injured after the collision, reported. Lukas Barth / Anadolu Agency
Külföld

Téves zöld jelzés okozta a bajor vonatbalesetet

24.hu
24.hu

2016. 03. 29. 17:36

Tizenegy ember halt meg a forgalomirányító tiszt két hibája miatt Bajorországban, februárban. A belügyminiszter mondat ezt el, talán túlzottan is idő előtt.
Korábban a témában:

Az ügyeletes forgalomirányító tiszt két tévedése miatt történt a 11 halálos áldozattal járó bajorországi vonatbaleset februárban – mondta a tartomány belügyminisztere a Bildnek.

Joachim Herrmann elmondta, hogy a forgalomirányító először akkor tévedett, amikor szabad jelzést adott a Bad Aibling Kurpark vasútállomás és a Kolbermoor állomás közti egyvágányos szakaszra két egymással szemben haladó vonatnak. Másodszor pedig akkor, amikor észrevette a hibát, és figyelmeztetni akarta a vonatvezetőket, de a rendszer érintőképernyőjén rossz gombot nyomott meg. Üzenete így a vonatvezetők helyett egy közeli forgalomirányító állomásra futott be.

Az ottani munkatársak rögtön jelentették a központnak a téves riasztást, mire a Bad Aibling-i kolléga megpróbálta korrigálni a hibát, de a megismételt üzenet már túl későn érkezett a vonatvezetőkhöz – mondta Herrmann.

Miért kellett megszólalnia?

A belügyminiszter nyilatkozata értetlenséget váltott ki a baleset körülményeinek feltárásán dolgozó munkacsoportban, mert az illetékes rendőrkapitányság és ügyészség abban állapodott meg, hogy csak akkor közlik a részleteket, amikor eljutnak a vádemelésig – jelentette a Bayerischer Rundfunk (BR) bajor közszolgálati műsorszolgáltató. A szakemberek a BR-nek elmondták, hogy valóban az emberi mulasztás kérdése áll az eljárás középpontjában, de végleges, vádemelésre érett kijelentéseket még nem lehet tenni, mert nem érkezett be valamennyi eredmény.

A szerencsétlenség ügyében indított vizsgálat vezetői eddig egyszer, február közepén, a katasztrófa után egy héttel tartottak sajtótájékoztatót. Elmondták, hogy a nyomozás első szakaszában feltárt adatok alapján a forgalomirányító tiszt felelős a balesetért, és a 39 éves férfi ellen eljárást indítottak gondatlanságból elkövetett emberölés és testi sértés gyanújával.

Herrmann a Bildnek elmondta, hogy a forgalomirányító tiszt vallomást tett és elismerte hibáját. Gondatlanságból elkövetett emberölés miatt emelnek majd vádat ellene, és legfeljebb öt év szabadságvesztésre ítélhetik.

Egy baleset rövid krónikája

A Meridian vasúttársaság két szerelvénye február 9-én kora reggel nagy sebességgel ütközött a Münchentől kb. 40 kilométerre húzódó Holzkirchen-Rosenheim vasútvonal egy éles kanyarában, erdős területen. A vonatvezetők valószínűleg közvetlenül az ütközés előtt látták meg a szemben érkező szerelvényt, nem maradt idő fékezésre és a két személyszállító vonat nagy sebességgel egymásba rohant. A 11 halálos áldozatot követelő balesetben 24-en súlyosan, 61-en könnyen megsérültek – írja az MTI.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Construction workers carrying pipe
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.