Nagyvilág

Adventi roham a német plázákban

Rendkívül jól indult a karácsonyi bevásárlási szezon Németországban. A kereskedők szerint az első adventi hétvége "álomszerű" volt. A szezon slágerterméke az LCD-tévé lehet.

A válság múlásával visszatérő vásárlókedv a Német Kiskereskedelmi Szövetség (HDE) szerint már a hétvége előtti napokban megtöltötte az üzleteket. A legjobban a téli ruházati termékek, órák-ékszerek, gyerekjátékok és a folyadékkristályos képernyővel szerelt televízió készülékek – LCD-tévék – fogytak.

A kiskereskedők szervezete szerint különösen a rekordalacsony munkanélküliség tesz jót a karácsonyi forgalomnak. Többet költ a lakosság azért is, mert sokan úgy érzik, véget ért a válság. “A karácsonyi szezon egészét tekintve 2,5 százalékos forgalomnövekedésre számítunk a válságos tavalyi évhez képest, és az első hétvége adatai megerősítették ezt a várakozást” – mondta Stefan Genth, a HDE ügyvezetője.

A BITKOM infokommunikációs iparági szervezet felmérése szerint az első adventi hétvégén a fogyasztói elektronikai cikkeket árusító üzletek 76 százalékánál jobb volt az üzletmenet, mint egy évvel korábban. Az idei év slágerterméke a LCD-tévé lehet, 2010 egészét tekintve 9,6 millió ilyen készüléket adhatnak el a 82 milliós országban, ami 16 százalékos növekedés a tavalyi, rekordnak számító értékhez képest.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik