Közélet

Tudta? Nem tudja a kormány, mennyi közpénzt költ baráti médiájára

Az viszont biztos, hogy kevesebbet, mint annak idején a baloldal.

Kész Zoltán (független) országgyűlési képviselő külön-külön rákérdezett Rogán Antalnál, mennyiért hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül tavaly decemberben a kormánybarát sajtóban (888.hu, Faktor.hu, Karc FM, Lokál, lokal.hu, Magyar Idők, Ripost.hu, TV2).

A magyar adófizetők pénzén vásárolt hirdetések hány emberhez jutottak el, milyen eredményt hoztak a kormányzati propaganda számára?

A miniszter helyett államtitkára egy olyan összefoglaló választ adott, amelynek lényege, továbbra sem tudják, mennyit költöttek.

Honnan tudhatnák?

Dömötör Csaba ismét jelezte, hogy az említett médiumokkal nem a Miniszterelnöki Kabinetiroda szerződött. A közbeszerzési törvénnyel összhangban a különböző ügynökségek foglalják le a hirdetéseket, amelyekről nincs adatbázisuk. Az államtitkár válaszából kiderül, hasonló kérdéseket a jövőben nem is nagyon érdemes feltenni, mert a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság állásfoglalásai alapján

a közérdekből nyilvános adat iránti igények teljesítése körében a közfeladatot ellátó szervek nem kötelesek – kizárólag az adatigénylés teljesítése érdekében – új, a rendelkezésre állókhoz képest minőségileg más adatot előállítani.

És jön a gyurcsányozás

Dömötör Csaba az összesített adatok nélkül is arról biztosította Kész Zoltánt, hogy

a jelenlegi kormány kevesebbet költ hirdetésekre, mint a Gyurcsány-Bajnai-kormányok. Emlékszünk még a 2006 és 2010 közötti időszakra, amikor az állam 84 milliárdot költött reklámcélokra.

Szerinte “az előző kormány volt az”, amely gyakran keverte a pártkommunikációt a kormányzati kommunikációval. Bár az előző kormány már szintén Orbán Viktoré volt, Dömötör Csaba nem a Fideszre gondolt, hiszen kirívó példaként azt a cikket említi, amelyet 2008-ban Gyurcsány Ferenc jelentetett meg a Népszabadságban. A 4,5 millió forintot a kormány és az MSZP közösen állta.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik