Közélet
Budapest, 2013. február 18.
A Deák téri metróállomásról induló munkavonat sínemelő bakokat tol maga előtt az alagútban 2013. február 13-án. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) megkezdte a 3-as metró sínjeinek cseréjét.
MTI Fotó: Máthé Zoltán

Liberálisok: a metrókocsik felújítása már most drágább, mint az újak

24.hu
24.hu

hírfaragó. 2015. 10. 27. 14:49

A Fővárosi Közgyűlés holnap dönt egy 13,7 milliárdos hitelvelvételről, melyből a 3-as metró járatait pótolják majd a felújítás ideje alatt.

Ezzel a 13,7 milliárd forinttal csak a kocsik felújítása a hitelfelvétel költségeivel együtt 101 milliárdra emelkedett.

A Főváros utoljára az Alstomtól szerzett be 170 új metrókocsit, ezek ára engedélyezéssel együtt 65 milliárd forint volt.

Ha ugyanezzel az összeggel számolunk a most tervezett 222 metrókocsira, akkor annak végösszege 85 millió forintra rúg

– összegzi a Magyar Liberális Párt közleménye.

Az sem utolsó szempont, hogy míg az újakra 30 év, addig a felújított, régi kocsikra csak 25 év a garanciális idő. Egyértelmű tehát, hogy a Főváros mindenképpen jobban járt volna, ha a felújítás helyett a teljesen új metrókocsik megvásárlása mellett dönt. Annál is inkább, mivel az új szerelvényeket már legkondicionálóval kapták volna az utazók, míg a régiekben ez sem lesz – így a konklúzió.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.