Üzleti tippek

Rudi 120 ezret adott az MTV jövőjéért

Indul a Magyar Televízió (MTV) elnöki posztjára kiírt pályázaton a tisztséget jelenleg betöltő Rudi Zoltán. Ezt az elnök maga jelentette be kedden.

Mint monda, hétfőn vásárolta meg 120 ezer forintért a pályázati csomagot, a lépést pedig kedd reggel már be is jelentette egy vezetői értekezleten.

„Meggyőződésem, hogy az elmúlt négy év sikeres volt” – mondta, hozzátéve, az intézmény gazdasági stabilizálása után most „az építkezés” ideje következik.

„Tudjuk, hogy mit fogunk csinálni, és azt is tudjuk, hol fogjuk csinálni” – jelentette ki az MTV március elejéig hivatalban lévő vezetője, azt hangsúlyozva, hogy az új, óbudai gyártóbázis olcsóbban és kényelmesebben működtethető lesz, mint jelenlegi, bérelt ingatlanjaik.

Utalt arra: a jelenlegi, mintegy 1700-as létszámot az új székházba költözésig még mintegy félezerrel kell lefaragni, ennek a felét idén és jövőre teljesítik, konkrétumokat azonban arra hivatkozva nem árult el, hogy az elnöki pályázati csomag egyik feltétele, hogy a tisztségért versenybe szálló ne tegyen közzé részleteket elképzeléseiről.

Arról, hogy mikor tölti be a ma üresen álló alelnöki posztot, Rudi Zoltán úgy nyilatkozott, a két alelnök távozása óta keres megfelelő személyt, de „ennyi pénzért ilyen sok munkát és ennyi macerát kevesen vállalnak”.

Rudi Zoltán – az elnöki periódusát értékelő anyag címét idézve ezzel – arról beszélt, hogy „2003 után indult el a cég egy új pályán”, s noha első elnöki évében még négymilliárd forint mínusszal zárt a társaság, ez később 1,6, illetve 4,4 milliárd pluszba fordult. Míg 1998-ban, a zuhanás kezdetekor még ötmilliárd forint volt a köztévé reklámbevétele, a jelenlegi terv – részben barterben teljesített – 3,5 milliárddal számol, jövőre pedig ennél is jobb eredményt kalkulálnak – sorolta.


Az elnök a reklámbevételek esését két dolognak tulajdonította: egyrészt a kereskedelmi televíziók piacralépése tizedelte meg a bevételüket, a maradékot pedig az MTV reklámidejét értékesítő cégek színrelépése során veszítette el. Rudi elmondása szerint az ügynökségek megjelenése után 3,5-ről 1 milliárdra csökkent a köztelevízió reklámbevétele. (Az MTV 1997-ben még 16 milliárdnyi bevételt szerzett reklámokból, a 2002-es 1,7 milliárdos mélypontról tavalyra 3,6 milliárdra sikerült feltornázni ezt az összeget.)

„A reklám számunkra szükséges rossz” – jegyezte meg az MTV elnöke, hangsúlyozva, hogy ha a törvényhozás hirdetésmentessé teszi a köztévét, „annak is nagyon szívesen eleget tennénk”.

Az elnök „nemzetközi összehasonlításban jó helynek” nevezte, hogy nézettségben csak a két országos kereskedelmi csatorna előzi meg őket. Megemlítette, hogy a Szonda Ipsos egyik, közelmúltban készült kutatása szerint a vizsgált öt értékből négy terén az MTV a vezető, egy esetben pedig a Duna Televízió.

Rudi Zoltán hangoztatta: a leépítések mellett folyamatosan képzik munkatársaikat, és minőségi cserék is lesznek, valamint azt, hogy nem adta fel a tematikus csatornák indításával kapcsolatos elképzeléseket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik