kozmetikum (kozmetikum, )
Pénzügy

Kozmetikumok: az ár mellett az összetétel számít leginkább

24.hu
24.hu

2015. 12. 28. 10:20

Az ár mellett a termék összetétele számít a legfontosabb szempontnak a magyar nők körében, amikor szépségápolási cikket vásárolnak, az életkorral párhuzamosan pedig erősödik a vásárlói tudatosság – derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből.

A vásárlók 76 százaléka állítja, hogy el szokta olvasni az összetevők listáját a kozmetikumok csomagolásán. Kozmetikum vásárlásánál elsősorban az árcímke és a termék összetétele alapján döntenek a magyar nők: a válaszadók 83 százaléka jelölte meg az árat fontos vagy nagyon fontos döntési szempontnak, a felhasznált alapanyagokra pedig 72 százalékuk figyel kiemelten.

Ezeket a tényezőket a termék eredete, származási helye követi a fontossági sorrendben 62 százalékkal, majd a különböző védjegyek és jelzések – például állatokon nem tesztelt, bio, vegán, alumíniumsó-mentes stb. – megléte 5 3 százalékkal.

Érdekesség, hogy az életkorral párhuzamosan jelentősen erősödik a vásárlói tudatosság a magyar nők körében: míg a 19-29 éves korosztálynál 55 százalék azoknak az aránya, akik odafigyelnek a termékek összetételére az átlagos 72 százalékkal szemben, addig a 30-39 éves generáció hozza az átlagot, a 40-49 évesek körében viszont már 81 százalék számára fontos vagy nagyon fontos döntési szempont az összetétel.

Előbbiek fényében nem meglepő, hogy a felmérés szerint a vásárlók 76 százaléka állítja, hogy elolvassa az összetevők listáját a kozmetikumok csomagolásán. A válaszadók 26 százaléka mindig tanulmányozza ezt, mert érdeklik a szépségápolási termékekben felhasznált alapanyagok, 50 százalékuk pedig néha szokta elolvasni az összetevőket tartalmazó, úgynevezett INCI-listát. Ez esetben is tetten érhető, hogy az életkor előrehaladtával egyre jobban odafigyelnek a magyar nők az összetevőkre, az 50-59 év közötti korosztályból ugyanis már 30 százalék azok aránya, akik mindig megtekintik az összetevőlistát a kozmetikumvásárlás nál.

 

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Kecskemét, 2015. január 20.
Gyártósor a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában, ahol bemutatták az első hazai gyártású CLA Shooting Brake modellt 2015. január 20-án.
MTI Fotó: Ujvári Sándor
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.