Pénzügy

Két e-mail után negyedmilliót kaptak vissza

Ha érintett, és nem elégszik meg a bosszankodással, elutasítással, hanem meg akarja kapni a jog szerint járó összeget, akkor ez a cikk önnek szól.

A légi utasok jogairól szóló Európai Közösség által kiadott rendelet szerint komoly pénz járhat egy repülőjárat késéséért, és a járattörlésért is – hívta fel a figyelmet a Buksza egy megtörtént eset kapcsán.

4200 helyett negyedmillió forint kártérítés

A konkrét esetben a British Airways (BA) Los Angelesből Londonba tartó járatának indulását halasztották el egy egész nappal, az utazás reggelén. Erről e-mailben értesítették az utasokat. A vonatkozó rendelet szerint ekkora távolságnál ekkora késés már járattörlésnek számít. Így a legmagasabb kártérítés, utasonként 600 euró (több mint 180 ezer) jár. Ezzel szemben a légitársaság mindössze 19 dollár (4200 forint) értékű étkezési kupont ajánlott kárpótlásul.

Az utasok nem hagyták ennyiben a dolgot, hazaérve panaszt tettek a BA-nál. Amit elutasítottak. Ekkor találtak rá az euclaim.co.uk-ra, egy, a neten a légi utazási kártérítésekre specializálódott sikerdíjas cégre. Ahogy beírták a szükséges adatokat, rögtön kiderült, hogy megalapozott a a panaszuk, és a kártérítési igényük. Végül meg is kapta mindkét panaszos utazó a fejenkénti 600 eurót, amiből 30 százaléknyi sikerdíjat vont le a spéci iroda. Így maradt 250 ezer forintnyi bánatpénz az utasoknak.

A kártérítést egyébként csak akkor lehet érvényesíteni, ha az induló vagy a célország eu-s. Mértéke függ a távolságtól és a késés idejétől, és csak kevés esetben (pl. időjárási körülmények, terrorista fenyegetettség, előre nem látható vis major) kaphat felmentést alóla a légitársaság.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik