Pénzügy

Ki mer szólni, ha a vezető hibázik?

A vezetők határozottan önkritikusak - derült ki egy felmérésből. Elenyésző hányaduk (2,4 százalék) vallotta magát tökéletesnek. A többség ugyanakkor számos területen fejlesztendőnek ítélte magát

A gazdasági válság egyik legfontosabb „eredménye” az volt, hogy azok a vállalatvezetők, cégtulajdonosok, akik nem figyelték a piaci eseményeket, és nem követték versenytársaik lépéseit, kénytelenek voltak saját kárukon megtanulni, hogy a korábban csalhatatlannak ítélt döntéseik nem feltétlenül jönnek be.

A legtöbb vezető számos területen fejlesztendőnek ítélte magát, többek között a kapcsolatépítés, a konfliktuskezelés, a munkatársak motiválása, a stresszkezelés, a jobb időgazdálkodás át a határozottabb kommunikáció területén – derült ki a DEVISE Hungary és az RSM DTM Hungary által hazai és expat felső- és középvezetők között végzett döntéshozói kutatásból.

Meztelen lehet-e a király?

Persze kérdés, hogy milyen módon ismerték fel a felmérést kitöltő vezetők az általuk megjelölt területeken gyengeségeiket, saját hibáikat. Önmaguk ismerték fel vagy felismertették velük? Például megvárták-e, míg a legjobb munkatársaik vagy üzleti partnereik otthagyják őket hibás döntéseik miatt? Megvárták-e, míg meginog a beléjük vetett bizalom?

De hát ki mer szólni napjainkban egyáltalán egy csúcsvezetőnek vagy akár egy középvezetőnek, ha nem tökéletes? S ha szólnak is, mit tud kezdeni egy döntéshozó vagy akár egy tulajdonos a helyzettel? Képes-e elfogadni a kritikát, s változtatni? Hajlandó-e fejlődni, s ha igen, akkor milyen eszközökkel? Ki tudja közülük például, hogy a coaching miben, s mit segíthet, segíthetett? Jó-e, ha beismeri a vezető, hogy nem tökéletes? Ösztönző lehet-e például a munkatársakra nézve a vezető őszintesége? Többek között a fenti kérdésekre keresik a választ a részt vevő vezetők egy új, május 4-én elinduló üzleti reggeli-sorozaton.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik