Gazdaság

Létrejött a HOPPex, a magyar prémium programozott piactér

Megalakult az ősszel bejelentett prémium kiadói platform, a Hungarian OmniPublisher Programmatic Exchange.

A CEMP, a Central Digitális Média és az Origo felismerte, hogy hasonlóan a Nyugat-Európában, valamint a környező országokban alkalmazott megoldásokhoz, a magyar médiatartalom-szolgáltatók programozott értékesítési tevékenysége is sokkal hatékonyabb lehet, ha nem önálló szereplőként, hanem közösen lépnek fel felületeik automatizált értékesítése során.

A HOPPex létrehozását az indokolta, hogy mind a nemzetközi, mind a hazai médiapiacon a digitális médiaköltés egyre nagyobb része folyik keresztül különböző automatizált rendszereken, amely elsősorban a nemzetközi közvetítő szereplőknek kedvez, míg a hazai szereplők versenyhátrányba kerülnek. Ügyfél és ügynökségi oldalról egyaránt egyre nagyobb igény mutatkozik az automatizált vásárlásra, azonban a hazai médiacégeknek önállóan jelentős kihívást jelentene egy ilyen rendszer kialakításához és megfelelő színvonalú üzemeltetéséhez elengedhetetlen szakmai tapasztalat felépítése, valamint a szükséges erőforrások előteremtése.

A HOPPex célja az, hogy biztosítsa a display hirdetési piac magyar szereplőinek versenyképességét azáltal, hogy valamennyi piaci szereplő részére azonos feltételekkel biztosítja a programozott vásárlással kapcsolatos szolgáltatásait.

„A HOPPex hatékony megoldást kínál a hirdetői, ügynökségi oldal számára amellett, hogy csökkenti az egyes tartalomszolgáltatókra háruló terheket is. Az elmúlt hónapok intenzív előkészítő munkájának eredményeként egy olyan szolgáltatási csomagot sikerült kialakítani, ami nagyon különböző preferenciákkal rendelkező online tartalomszolgáltatók igényeinek is megfelel. A HOPPex májusban kezdődő tesztidőszaka biztosítja, hogy egy jól működő, minőségi szolgáltatást vehessenek igénybe a további csatlakozó tartalomszolgáltatók” – fejtette ki Vándor Attila, a HOPPex frissen kinevezett vezetője. Vándor Attila korábban három és fél évig a Vaterát is üzemeltető Allegro Group HU Kft.-nél volt B2C brand manager, majd idén januárig a Centrál Médiacsoport programozott médiaértékesítési projektjeiben vett részt. Rövid kitérő után április közepétől látja el a HOPPex vezetői feladatait.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik