Gazdaság

Pöröghetnek az M0-s építői

Jövő héten akár újraindulhat az M0-s körgyűrű 3-as út és M3-as közötti szakaszának továbbépítése. Igen feszített tempó mellett így elkészülhet jövő év november végéig a beruházás. A határidő betartása a feltétele annak, hogy az Európai Uniótól megkapjuk a 70 milliárd forintos támogatást.

A 33-ból már csak 6 szakhatósági hozzájárulás hiányzik ahhoz, hogy a Központi Közlekedési Főfelügyelet (KKF) kiadja az építési engedélyt az M0-s körgyűrű 3-as számú főút és M3 közötti, 8,9 kilométeres szakaszának építésére – tudta meg a FigyelőNet Bíró Józseftől, a főfelügyelet igazgató-helyettesétől, aki szerint így jó esély van arra, hogy akár jövő héten újrainduljanak a kivitelezési munkák. Új eljárást követően a környezetvédelmi engedély is megvan már, s túl vannak a lakossági és szakhatósági helyszíni szemléken is. Az igazgatóhelyettes lapunknak elmondta, hogy lakossági ellenállást nem tapasztaltak a nyomvonallal kapcsolatban, noha az építkezés leállításának hátterében az állt, hogy az út túl közel halad el a lakóépületek mellett Árpádföld és Csömör között.

A tét 70 milliárd támogatás

A bíróság azután állíttatta le az építkezést október 12-én, hogy a SZIKE Környezet- és Természetvédelmi Egyesület, és két helyi szervezet pert indított a beruházás ellen. A bíróság a keresetet túlnyomó részben megalapozatlannak ítélte. Azt ugyanakkor kifogásolta a bíróság, hogy nem készült új vizsgálat a várható környezeti terhelés megváltozásáról annak nyomán, hogy az eredetileg tervezett néggyel szemben csak három csomópont épül a szakaszon.


A bírósági határozat az M0 körgyűrű 3-as út és M3-as közötti 8,9 kilométeres szakaszát érintette – mondta lapunknak Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya Zrt. kommunikációs vezetője. A szakasz része az M0 körgyűrű 4. számú főút és M3 közötti keleti szektorának, ami 26,5 kilométer hosszú, s melynek megvalósításához az Európai Unió a költségek 85 százalékát állja, nagyjából 70 milliárd forintot. A szakasznak jövő november végéig kellene elkészülnie. Amennyiben nem sikerülne tartani a határidőt, úgy akár el is eshet Magyarország a jelentős összegtől, de a számszerűsíthető káron túl jelentős presztízsveszteséget is elszenvedne hazánk, mivel ez az első ilyen jellegű EU-s beruházástámogatás – mutatott rá a szóvivő.


A majd másfél hónapos kiesés igen érzékenyen érintheti a beruházás befejezését – mondta a FigyelőNetnek Kolozsvári Gyula, az egyik kivitelező cég, az EGUT vezérigazgatója. Nem lehetetlen a határidő tartása, de a 2007. november végi átadás csak nagyon feszített tempó mellett képzelhető el – fogalmazott, melynek részleteiről, a többletköltségekről egyelőre nem kívánt nyilatkozni.







Ajánlott videó

Olvasói sztorik