Gazdaság

Vezettük: Opel Corsa 2006

2,5 millió az alap

Október közepén nyílt hétvége köszönti az új Corsát, ahol ki lehet próbálni, mit tud. Az egyliteres 3 ajtóval 2 559 000 forintot ér majd, a plusz 2 ajtóért 90 ezret kell fizetni. Alaphelyzetben 2 légzsák, távirányítós központi zár és ABS jár – rádió nélkül, és az ablakot is kézzel kell tekerni. Az 5 ajtós, Essentia felszereltségű, 1,2-es Corsa árát 2,79 millióra lőtték be – valószínűleg ez lesz az egyik legkeresettebb változat.

Csipetnyit sem hasonlít a korábbi Corsára az új, helyette a nagyobb modellektől lesett el trükköket – persze ez mostanában így szokás. A háromajtós nem titkoltan az Astra GTC szép és dinamikus formáit örökölte, míg az ötajtós olyan, mint egy lekicsinyített Zafira, s ez remekül áll neki.
Annyira, hogy kategóriájában most bizony ő lehet a sztár, mert nemcsak hogy szép, de még komolynak is tűnik. Nem nőies kisautó – bár annak is tökéletes –, hanem igénytől függően sportos vagy családias karakterű.

Frissítő újdonság

Emellett a Corsa tartalmaz több olyan újdonságot is, ami tovább növeli presztízsértékét, és nem hagyja, hogy kizárólag külseje miatt arassa le a babérokat. Ezek közé tartozik a kanyarkövető fényszóró, az adaptív féklámpa, a fűthető kormánykerék – ilyet eddig csak Cadillacben láttunk –, a progresszíven változó kormánykerék, a Flex-Fix, valamint az, hogy a kulcsra öt különböző beállítás menthető el, ami a klímát és a rádiót illeti.

Ezek közül leginkább a Flex-Fix szorul magyarázatra. Ez nem más, mint egy szenzációs külső csomagtartó, amely egyszerűen betolható a kocsiba, ha éppen nincs rá szükség. A hátsó lökhárítón a rendszámtábla mögötti részt lehet kihúzni, fiókhoz hasonlóan. Pillanatok alatt rögzíthetünk rá két biciklit, sőt külön lámpák is tartoznak hozzá.

Mennyibe kerül ez az újdonság? Pontosan 179 ezer forintba, ennyiért egy márkás bringát is összedobhatunk teleszkóppal, úgy, hogy még biciklitárolóra is futja belőle a tetőcsomagtartóra. Mégsem találjuk veszettül drágának. Aki sokat hurcolja magával a kétkerekűt, annak ez megváltás, mert sosincs útban, nem akad fel a bringa sehova, nem vesz el helyet a kocsiban, és pofonegyszerű használni.

Gyenge benzinesek, jó dízelek

Hiába próbáltuk az 1,4 Sport kivitelt, dinamizmust nehéz lelni benne. Egyszerűen hiányzik belőle az erő! A 90 lóerős Twinport motor nehézkesen forog, az autó meg nehéz, 1,1 tonnás. Erősebb benzines egyelőre nincs, van még 1,2-es 80 lóerővel, és 1 literes 60-nal.

Dízelből jobb a kínálat. Az 1,3-as 75 és 90 lóerős változatban létezik, az 1,7-es CDTI-t pedig 125 ló hergeli. A két erősebbhez ráadásul már hatsebességes kézi váltó jár, így kellő dinamizmus csiholható ki belőlük, miközben nem zabálják meg a betevőre valót.

Ígértek több új motort is, főleg benzinoldalon, de konkrétumok nem ismeretesek. Biztosan lesz 1,6-os szívó, ahogy az is több mint valószínű, hogy az OPC-be a Magyarországon gyártott 1,6-os turbó kerül. Ennek bemutatójára állítólag még jövő márciusig, a Genfi Autószalonig kell várni.
Kisautóhoz képest meglepően kellemes hangulat uralkodik az új Corsában, ez különösen nagy eredmény a korábbihoz képest. Valószínűleg komoly adag serkentővel vették rá a dizájnereket a kreatív munkára, mert az eddig tapasztalt unalom helyett kívül-belül jókedvet sugároz az autó.

Vezetni is jó

A gyenge motor ellenére is élvezhető volt az 1,4-es Corsa, persze némi segítség azért elkelt neki. A Sport kivitel 16 colos felniket, ültetett futóművet, változó kormányáttételt, csicsásabb belsőt és krómozott kipufogóvéget jelent.

Nagyobb kategóriára emlékeztető futómű ringatott, az ültetés pedig még gyerekesebbé tette a sebességet, könnyedén falja az éles kanyarokat is a Corsa. A 125 lóerős dízel tényleg más világ, a 280 newtonméteres nyomaték több mint elég, nem kell minden emelkedőnél visszakapcsolni, és még négyesben is tisztességesen húz, sőt a sportfutómű nélkül is élvezet vele kanyarogni.

vezess.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik