Élet-Stílus

Schobert Norbert pont olyan órákat hord, mint Rogán, vagy Botka, de az egyik sokkal csúnyább

Kerner Zsolt
Kerner Zsolt

¯\_(ツ)_/¯. 2017. 08. 10. 12:37

Korábban a témában:

Nyilván kevesen értesültek erről, de létezik a citromsárgára festett, tornyos-palatetős, viakolorral sűrűn büntetett budakeszi palotaszörnyetegeknek emberi testen hordható verziója is. Sőt, kapásból három olyan magyar hírességet ismerünk, aki hordja is őket emberi testén:

  • Dzsudzsák Balázs,
  • Schobert Norbert
  • és Rogán Antal.

A Hublot – a luxuskarórák combközépig érő terrakotta falberakása – egészen fantasztikus óramárka. Már nem úgy hogy jó, mert nem az, hanem hogy fantasztikus ötlet. Mindjárt visszatérek majd Norbiékra, de ezt el kell mondanom. Jó, nem kell, de el fogom.

Volt a karóradizájnnak egy nemzetközileg elismert zsenije, Gerald Genta. Akkora hatással volt a karóratervezésre, hogy vagy nyolc óradizájnja máig a legnépszerűbb luxuskarórák között van. Genta a hetvenes évek elején húzott nagyot, amikor kitalálta, hogy el lehet adni egy órát kurva drágán úgy is, hogy nem nemesfémből, hanem acélból készül. Addig ezt nem sikerült meghúzni. Ekkor született meg a világ első luxussportórája, az Audermars Piguet Royal Oak-ja, majd nem sokkal később – szintén Genta tervezésében – a legnagyobb vetélytársa, a Patek Philippe Nautilus. Ez lehetett az a pont, ahol a luxuskarórák értéke végleg elvált a beléjük fektetett anyagártól. Már nem csak az arany lehetett drága. Fantasztikus ötlet volt, az AP máig betegre keresi vele magát.

Good morning ☀️ #the_horologists #audemarspiguet #AP #royaloak #15400

A post shared by The Horologists (@the_horologists) on

Körülbelül ilyen szintű zsenialitás volt, amikor a korábban említett Audermars Piguettől kilépve Jean-Claude Biver újracsinálta az Hublot márkát (ejtsd: übló, olyan mint a sublót, csak se s, se t nincs benne, meg igazából u se). Biver az luxusóragyár-menedzserek – szerintem nyugodtan nevezhetjük rétegszakmának – ma élő legnagyobb zsenije, aki már az AP-nál is sikeres volt, de később képes volt feléleszteni Putyin kedvenc óramárkáját, a Blancpaint és az Omegát is. Ezután került az Hublot-hoz, ahol akkor alapvetően gyenge minőségű, közepesen drágán árult kvarcórákat csináltak.

Hublot Meca-10 in all black ceramic #hublot #hublotwatch #hublotwatches #hublotbigbang

A post shared by @brosan55 on

Biver nagy ötlete az volt, hogy

  • eldobta a kvarcot, helyette mechanikus szerkezetet rakott az órákba,
  • közepesen drága helyett irgalmatlanul drágán kezdte őket árulni,
  • majd konkrétan ellopta a Royal Oak csodálatos dizájnját és a háromszorosára fújta.

Ebből lett a Hublot Big Bang, a karórák mattfeketére matricázott X5-ös BMW-je. Természetesen fantasztikus siker lett, nem volt a világon feltörekvő futbalista az elmúlt tíz évben, aki legalább ne vágyott volna egyre (khm, dzsudzsi). 3-5 millió forint között megy alapáron, a limitált kiadások ennek többszöröséért. Olyan földrengető siker lett, hogy az Audemars Piguet később visszalopta a dizájnt, és megcsinálta a Royal Oak offshore-t.

Biver ugyanis remekül ráérzett, hogy a kora XXI. században a sikeres férfiak toronyóra méretű átkokat akarnak a kezükön hordani, és meg is adta nekik a lehetőséget, hogy ezt megtegyék.

Schobert Norbert, Dzsudzsák Balázs és Rogán Antal is Hublot órákat hordanak.

Ettől teljesen függetlenül kijelenthető, hogy kevés ennél kártékonyabb találmánya volt a férfidivatnak, pedig ott van a

  • manbun,
  • a csíkos menedzsering,
  • a térdig érő pólók,
  • és a műanyag karkötők is.

Egyébként Schobertnek és Rogánnak vannak ennél szebb órái is, Schobert egy Roley Datejust II-t (pont, mint Botka László), Rogán pedig egy Jaeger-LeCoultre Master Calendart is szokott hordani. Dzsudzsák pedig egy szintén csúnya, de legalább technikailag tényleg nagyon menő Richard Mille-ben nyomul. Mondjuk az már egészen más árkategória, kevés ennél drágább dolgot lehet kapni.

De amit mondani akarok ezzel az egésszel, az hogy:

  • Azok szebb órák, mint a Hublot,
  • és hogy nem kell ilyen rohadt nagy órákat hordani, mert hülyén néznek ki.
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Charleroi, 2017. szeptember 19.
A Ryanair ír légitársaság repülőgépei a belgiumi Charleroi repülőtéren 2017. szeptember 19-én. A cég több mint 2000 járatát törölte, ebből 143 Belgiumból induló járatot pilótahiány, a légiforgalmi irányítás kapacitásának szűkössége, a sztrájkok, a kedvezőtlen időjárás, valamint a személyzet szabadságának kötelező kiadása miatt. (MTI/EPA/Stephanie Lecocq)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.