Élet-Stílus

Alzheimeres lett a Mikulás

24.hu
24.hu

2016. 11. 22. 14:53

Van pár perced reklámnézegetésre? Nyugi, nem 98%-os kormányzati sikerpropagandát mutogatunk, és nem is F. Ábel miért-korszakába nyújtunk betekintést, csak az van, hogy fontos társadalmi üzeneteket közvetítő hirdetésekre bukkantunk, és szeretnénk, ha minél többekhez eljutnának.

Mikulás mindent elfelejtett

Az első egy brit animációs film, a szenzációs Stephen Fry narrációjával, és az Alzheimer-kór kutatásának fontosságára hívja fel a figyelmet. A reklám arról szól, hogy egy Freya nevű kislány talál egy babát, akiről apja elmeséli, hogy az Mikulás, aki már rég nem hoz senkinek karácsonyi ajándékot, mert néhány éve elkezdte elfelejteni és összekeverni a csomagokat és a neveket, és azóta otthon üldögél. Freya azonban nem hagyja annyiban…

A videó végén jön az üzenet: az Alzheimer-kór bárkit megtámadhat, ezért fontos pénzadományokkal támogatni a betegség kutatását.

Térdvédő és világbéke

A következő reklám az Amazon nevéhez fűződik, így természetesen az online vásárlásról szól, de közben valami sokkal fontosabbról is. Egy katolikus pap és egy imám kedélyesen teázgat, aztán fény derül rá, hogy mindketten fájlalják a térdüket.

Az üzenet (persze amellett, hogy az interneten lehet rendelni szuper térdvédőt): vallásunktól, hitünktől függetlenül ugyanazokkal a problémákkal küzdünk, ezekre ugyanolyan megoldást találhatunk. (És hogy akár egy asztalhoz is leülhetünk valakivel, aki kicsit más, mint mi).

Ne pulykát tölts, hanem időt!

A következő hirdetés érdekessége, hogy egy áruházlánc a karácsony igazi értelmét mutatja be, ami nem a vásárlás. Tehát a fogyasztói társadalommal szemben a szeretet, a család, az együtt töltött idő fontosságára hívja fel a figyelmet. A szereplők: a gyerekek, akik szeretnének kicsit játszani, és a szülők, akiknek sajnos nincs ilyesmire idejük, hiszen ezernyi dolguk van az ünnepek előtt – a díszítéstől a téli gumi felszereléséig.

Ár x 5 = hat

És végül egy videó, amely az alacsony jövedelmű családokat, embereket támogató szervezet jóvoltából jött létre. A „társadalmi kísérletben” kandi kamerával rögzítették az emberek arcát, amikor fizettek a szupermarketben, és minden ötször annyiba került, mint valójában.

Aztán jön az üzenet: bizony a létminimum alatt élő családoknak minden vásárlás ilyen helyzetet eredményez: az átlagjövedelem ötödét megkeresve ötször olyan nehéz bármit megvenniük, mint egy átlagos keresetű embernek. Minden ilyen drágának tűnik, ha nincs elég pénzed.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.