Élet-Stílus

Politikai divat a Trump-márka bojkottja

Bojkottfelhívások születtek a republikánus elnökjelölt lányának divatmárkája ellen.

 

A bojkottot egy San Franciscó-i piackutató cég vezetője, Shannon Coulter szervezi, és eléggé sikeresnek is tartja. A Fortune gazdasági magazin szerint négy nőből egy nem vásárol Ivanka Trump cége által tervezett és gyártatott ruhákat, cipőket. Shannon Coulter azt követően kezdte szervezni a bojkottot, hogy pár hete nyilvánosságra került egy 11 évvel korábban, titokban készített videofelvétel, amelyen Donald Trump kínos és sértő megjegyzéseket tett nőkről.

Felháborodásában Shannon Coulter az egész Trump-családot célba vette, tüntetést szervezett és Twitter-üzeneteket küldött szét az Ivanka-portékák bojkottálására szólítva fel. A Cosmopolitan című női magazin szerint a bojkottfelhívás október 10-én látott napvilágot, ám a lap felmérése szerint több mint félmillió, harmincas évei elején járó nő változatlanul nagy hévvel vásárolja az Ivanka Trump-márkát.

Undok Laura is beszállt

Közben egy magát a Twitteren “Undok Laurának” nevező másik nő is bojkottfelhívást tett közzé. Ő a tekintélyes és drága márkákat árusító Nordstrom áruházláncnak írt levelet. Abban az áruház “hűséges” vásárlójának mondta magát, és arra kérte a Nordstrom vezetőit, ne forgalmazzák többé az Ivanka Trump-márkát. Azzal érvelt, hogy

Ivanka Trump ugyan nem felelős az apja magatartásáért, de azért felelős, ahogyan védelmébe veszi az apját.

A nő a Twitter-fiókján is közzétette levelét. Az október 27-i megjelenése óta állítólag 1400-an reagáltak rá.  A Nordstrom figyelmen kívül hagyta a levelet, nem vette le polcairól a Trump-ruhákat és cipőket.

Ivanka a sokszínűségről

Ivanka Trump az ABC televízió egyik reggeli műsorában bírálta, hogy egyesek “politizálni” akarnak a divatmárkájával.

Amerikában az az elbűvölő, hogy az emberek azt mondhatják, amit akarnak. Én azonban szívesebben beszélek arról a milliónyi, tízmilliónyi amerikai nőről, akit megihlet az általam megtervezett márka és annak üzenete.

Az elnökjelölt lánya emlékeztetett rá, hogy portékái már jóval az elnökválasztási kampány előtt megjelentek, és rengeteg nőnek tetszettek. A Forbes magazin adatai szerint az Ivanka Trump-márka bevétele tavaly mintegy 100 millió dollár volt.

Közben New Yorkban, Manhattanben, és annak is az egyik elegáns részén magasodó Trump-felhőkarcolók néhány lakója azért kezdett aláírást gyűjteni, hogy a toronyházak homlokzatáról távolítsák el a Trump-feliratot. A toronyházakat ugyanis Donald Trump építtette, aki Amerika, és elsősorban is New York egyik legjelentősebb ingatlanfejlesztője. A lakók azzal érveltek, hogy Trump rémesen bánik a nőkkel, támadja a bevándorlókat, viccelődik a fogyatékkal élőkön. A petíció megosztja a toronyházakban élőket, eddig egyelőre 463 aláírás gyűlt össze, Trump cége mostanáig nyilvánosan nem reagált a kezdeményezésre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik