CLEVELAND, OH - JULY 21: Republican presidential candidate Donald Trump walks on stage after his daughter, Ivanka Trump, introduced him during the evening session on the fourth day of the Republican National Convention on July 21, 2016 at the Quicken Loans Arena in Cleveland, Ohio. Republican presidential candidate Donald Trump received the number of votes needed to secure the party's nomination. An estimated 50,000 people are expected in Cleveland, including hundreds of protesters and members of the media. The four-day Republican National Convention kicked off on July 18.   Alex Wong/Getty Images/AFP / AFP PHOTO / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / ALEX WONG
Élet-Stílus

Politikai divat a Trump-márka bojkottja

Farkas György
Farkas György

újságíró, hírfőnök. 2016. 10. 31. 08:50

Bojkottfelhívások születtek a republikánus elnökjelölt lányának divatmárkája ellen.

 

A bojkottot egy San Franciscó-i piackutató cég vezetője, Shannon Coulter szervezi, és eléggé sikeresnek is tartja. A Fortune gazdasági magazin szerint négy nőből egy nem vásárol Ivanka Trump cége által tervezett és gyártatott ruhákat, cipőket. Shannon Coulter azt követően kezdte szervezni a bojkottot, hogy pár hete nyilvánosságra került egy 11 évvel korábban, titokban készített videofelvétel, amelyen Donald Trump kínos és sértő megjegyzéseket tett nőkről.

Felháborodásában Shannon Coulter az egész Trump-családot célba vette, tüntetést szervezett és Twitter-üzeneteket küldött szét az Ivanka-portékák bojkottálására szólítva fel. A Cosmopolitan című női magazin szerint a bojkottfelhívás október 10-én látott napvilágot, ám a lap felmérése szerint több mint félmillió, harmincas évei elején járó nő változatlanul nagy hévvel vásárolja az Ivanka Trump-márkát.

Undok Laura is beszállt

Közben egy magát a Twitteren “Undok Laurának” nevező másik nő is bojkottfelhívást tett közzé. Ő a tekintélyes és drága márkákat árusító Nordstrom áruházláncnak írt levelet. Abban az áruház “hűséges” vásárlójának mondta magát, és arra kérte a Nordstrom vezetőit, ne forgalmazzák többé az Ivanka Trump-márkát. Azzal érvelt, hogy

Ivanka Trump ugyan nem felelős az apja magatartásáért, de azért felelős, ahogyan védelmébe veszi az apját.

A nő a Twitter-fiókján is közzétette levelét. Az október 27-i megjelenése óta állítólag 1400-an reagáltak rá.  A Nordstrom figyelmen kívül hagyta a levelet, nem vette le polcairól a Trump-ruhákat és cipőket.

Ivanka a sokszínűségről

Ivanka Trump az ABC televízió egyik reggeli műsorában bírálta, hogy egyesek “politizálni” akarnak a divatmárkájával.

Amerikában az az elbűvölő, hogy az emberek azt mondhatják, amit akarnak. Én azonban szívesebben beszélek arról a milliónyi, tízmilliónyi amerikai nőről, akit megihlet az általam megtervezett márka és annak üzenete.

Az elnökjelölt lánya emlékeztetett rá, hogy portékái már jóval az elnökválasztási kampány előtt megjelentek, és rengeteg nőnek tetszettek. A Forbes magazin adatai szerint az Ivanka Trump-márka bevétele tavaly mintegy 100 millió dollár volt.

Közben New Yorkban, Manhattanben, és annak is az egyik elegáns részén magasodó Trump-felhőkarcolók néhány lakója azért kezdett aláírást gyűjteni, hogy a toronyházak homlokzatáról távolítsák el a Trump-feliratot. A toronyházakat ugyanis Donald Trump építtette, aki Amerika, és elsősorban is New York egyik legjelentősebb ingatlanfejlesztője. A lakók azzal érveltek, hogy Trump rémesen bánik a nőkkel, támadja a bevándorlókat, viccelődik a fogyatékkal élőkön. A petíció megosztja a toronyházakban élőket, eddig egyelőre 463 aláírás gyűlt össze, Trump cége mostanáig nyilvánosan nem reagált a kezdeményezésre.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.